Kategorier
- Strategi
- HubSpot
- Hållbarhetskommunikation
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
I förra veckan var Regi och Komm på plats hos oss på Navigator för att presentera resultatet från Årets Byrå (där vi var nominerade i år igen). I konferensrummet fanns även en diger samling av byråledare från södra Sverige som alla var sugna att lyssna till resultatet. Men framför allt att få en bild av hur framtidens byrå ser ut.
Framtidens byrå ligger steget före
Pia Grahn, nytillträdd vd på Regi, gav en tydlig bild av en värld, inte minst byråvärld, i förändring medan Jessica Bjurström, vd för Komm, ledde diskussionen med byråledarna. Kunderna har gett sin input kring vad de ser att de vill ha av sin byrå i framtiden, inledde Pia. De beskriver att de behöver en förändring. Världen runt oss förändras så snabbt och byråerna behöver hänga med i utvecklingen. För att lyckas behöver man som kund ett närmast kollegiallt förhållande till sin byrå med kontakt på daglig basis.
Framtidens byrå ligger steget före
Pia Grahn, nytillträdd vd på Regi, gav en tydlig bild av en värld, inte minst byråvärld, i förändring medan Jessica Bjurström, vd för Komm, ledde diskussionen med byråledarna. Kunderna har gett sin input kring vad de ser att de vill ha av sin byrå i framtiden, inledde Pia. De beskriver att de behöver en förändring. Världen runt oss förändras så snabbt och byråerna behöver hänga med i utvecklingen. För att lyckas behöver man som kund ett närmast kollegiallt förhållande till sin byrå med kontakt på daglig basis.
Framtidens byrå har ett brett erbjudande
En annan naturlig reaktion på den snabba förändringen på marknaden är att 68 procent av kunderna kan tänka sig att köpa fler tjänster av sin byrå. Framtidens byrå bör kunna erbjuda en bredare palett av tjänster och kompetenser som gör att marknadschefen klarar sig med färre kontaktytor. Byrån behöver kunna ta ansvar och vara sparringpartner på flera nivårer, digitalt, retail, blogg, PR med mera.
Framtidens byrå är proaktiv och engagerad
Hela 45 procent av kunderna uppger att engagemang är viktigaste faktorn vid val av byrå. Samtidigt är proaktiviteten en viktig förbättringspunkt. Få kunder känner att deras byråer är tillräcklig proaktiva. En annan viktig förbättringspunkt är den digitala kompetensen. Det är viktigt att byrån ligger steget före kunden och guidar henne eller honom rätt i sina digitala beslut.
Om Årets Byrå
Det var 17:e året som branschstudien genomfördes med syfte att utvärdera vad som utmärker en framgångsrik byrå. Totalt ställs det cirka 60 frågor. Pia Grahn gav en bild av att det genomgående är många fina omdömen från nöjda kunder som går att utläsa av undersökningen. Totalt fanns det 180 byråer på referenslistan 2017.
Om Regi och Komm
Regi är ett analys- och konsultföretag med specialistinriktning mot kommunikationsbranschen. Komm, Sveriges Kommunikationsbyråer, är en branschorganisation för byråer inom nio olika discipliner av marknadskommunikation: action marketing, design, direktreklam, event, interactive, mobil, media, pr, och reklam. Komm arbetar med och för sina medlemmar på två sätt: som medlemsorganisation och som intresseorganisation.
Framtidens byrå är proaktiv och engagerad
Hela 45 procent av kunderna uppger att engagemang är viktigaste faktorn vid val av byrå. Samtidigt är proaktiviteten en viktig förbättringspunkt. Få kunder känner att deras byråer är tillräcklig proaktiva. En annan viktig förbättringspunkt är den digitala kompetensen. Det är viktigt att byrån ligger steget före kunden och guidar henne eller honom rätt i sina digitala beslut.
Om Årets Byrå
Det var 17:e året som branschstudien genomfördes med syfte att utvärdera vad som utmärker en framgångsrik byrå. Totalt ställs det cirka 60 frågor. Pia Grahn gav en bild av att det genomgående är många fina omdömen från nöjda kunder som går att utläsa av undersökningen. Totalt fanns det 180 byråer på referenslistan 2017.
Om Regi och Komm
Regi är ett analys- och konsultföretag med specialistinriktning mot kommunikationsbranschen. Komm, Sveriges Kommunikationsbyråer, är en branschorganisation för byråer inom nio olika discipliner av marknadskommunikation: action marketing, design, direktreklam, event, interactive, mobil, media, pr, och reklam. Komm arbetar med och för sina medlemmar på två sätt: som medlemsorganisation och som intresseorganisation.
Om Regi och Komm
Regi är ett analys- och konsultföretag med specialistinriktning mot kommunikationsbranschen. Komm, Sveriges Kommunikationsbyråer, är en branschorganisation för byråer inom nio olika discipliner av marknadskommunikation: action marketing, design, direktreklam, event, interactive, mobil, media, pr, och reklam. Komm arbetar med och för sina medlemmar på två sätt: som medlemsorganisation och som intresseorganisation.
Relaterade inlägg
B2B-kommunikation – en delikat balansgång
När det gäller kommunikation från ett företag till…
Läs helaHur gör du ett inlägg som alla vill dela?
Plötsligt händer det. Ett inlägg på Facebook, Linkedin…
Läs hela