Kategorier
- Strategi
- HubSpot
- Hållbarhetskommunikation
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
Tillhör du dem som lyckas attrahera nya besökare och intresserade till dina säljkanaler? Men har svårt för att få okej på offerten? Du är inte ensam. Sista steget i beslutsprocessen är oftast det tuffaste. Faktum är att knappt 60 procent av alla offerter inte leder till någon affär alls enligt Aberdeen Group. Därför vill vi ta tillfället i akt och tipsa om ett nytt digitalt verktyg som ska ändra på det – GetAccept! Ett verktyg för digitala offerter med inbyggd intelligens.
Digitala offerter
Inom B2B leder endast 24 procent av de offerter du skickar ut till en vunnen affär. 16 procent av affärerna går till en konkurrens men hela 60 procent av affärerna leder inte till något avslut alls. De hamnar i vad som brukar kallas för "The valley of death". Och där kan de befinna sig i all evighet om inget görs. Det var potentialen bakom dessa siffror som gjorde att fyra skåningar startade bolaget GetAccept. Därefter har det gått snabbt. Under början av året korsade de Atlanten efter att de blivit antagna till acceleratorn Y Combinator under 12 veckor.
Digitala offerter
Inom B2B leder endast 24 procent av de offerter du skickar ut till en vunnen affär. 16 procent av affärerna går till en konkurrens men hela 60 procent av affärerna leder inte till något avslut alls. De hamnar i vad som brukar kallas för "The valley of death". Och där kan de befinna sig i all evighet om inget görs. Det var potentialen bakom dessa siffror som gjorde att fyra skåningar startade bolaget GetAccept. Därefter har det gått snabbt. Under början av året korsade de Atlanten efter att de blivit antagna till acceleratorn Y Combinator under 12 veckor.
Göra fler affärer
Nu har företaget utvecklat en tjänst som ska hjälpa business to business-säljare att göra fler affärer. Bolagets plattform skickar ut digitala offerter och kan följa vad som händer i säljprocessen.Verktyget har inbyggda lead generation- och marketing automation-funktioner. Om mjukvaran inte uppfattar att affären är på väg att avslutas så kan den automatiskt starta bannerannonsering, mejl- eller sms-påminnelser för att få offerten signerad. Med GetAccept får du full kontroll över hela offertprocessen och kan leda dina mottagaren till köp.
Alltid uppdaterad
Att rätt timing är avgörande vet varje framgångsrik säljare. Med GetAccept är du alltid uppdaterad om vad som händer med dina offerter och du får notifikationer direkt i din mobil, surfplatta eller "smarta klocka". I verktyget kan du skicka påminnelser, aktivera marknadsföringskampanjer eller starta unika marknadsflöden kopplat till mottagarna - allt för att ta affären närmare ett avslut och en signatur. Med elektronisk signering stänger du affärer även när du är ute på fältet.
Bättre kontroll
Tack vare en tydlig dashboard får du översikt över dina offerter och dina säljteam samtidigt som dina säljteam får bättre koll på sina prestationer. På så vis kan du kan öka förståelsen för hur du ska maximera era insatser. Verktyget innehåller även en intuitiv affärsöversikt där du kan bevaka och marknadsföra dina offerter. GetAccept hjälper dig att fokusera på de som kräver din uppmärksamhet.
Viktiga funktioner
Här är några exempel värdefulla funktioner i verktyget:
- Digital signering – hjälper dig att e-signera dina offerter och avtal snabbt, säkert och tryggt.
- Videopresentation – gör det möjligt att inleda med en presentationsvideo till offerten som gör den mer personlig och unik.
- Deal accelerator – är en unik tjänst som gör att din offert alltid är top-of-mind hos de beslutsfattare som ska signera.
- Dokumentanalys – gör att du kan se när offerten öppnas, unika visningar och vilka sidor man fokuserat på.
- Kommunikation – genom att kunna kommunicera direkt i offerten kan du minimera missförstånd och nå ett snabbare avslut.
- Integrationer – givetvis kan verktyget enkelt integreras med de vanligaste Marketing Automation- och CRM-systemen för att skapa effektiva flöden.
- Arkivering – gör det möjligt för dig att spara alla signerade dokument i dokumentarkivet. Importera redan signerade avtal och ta kontroll över avtalsförnyelser.
Effektivt verktyg
Intresset för verktyget är stort. Redan idag har GetAccept flera tusen användare på ett antal marknader. Även om det kanske är lite för tidigt att dra några långsiktiga växlar så visar den senaste mätningen att de som använder verktyget har ökat sin avslutsfrekvens med 83 procent. Kolla in verktyget närmare på www.getaccept.se
Alltid uppdaterad
Att rätt timing är avgörande vet varje framgångsrik säljare. Med GetAccept är du alltid uppdaterad om vad som händer med dina offerter och du får notifikationer direkt i din mobil, surfplatta eller "smarta klocka". I verktyget kan du skicka påminnelser, aktivera marknadsföringskampanjer eller starta unika marknadsflöden kopplat till mottagarna - allt för att ta affären närmare ett avslut och en signatur. Med elektronisk signering stänger du affärer även när du är ute på fältet.
Bättre kontroll
Tack vare en tydlig dashboard får du översikt över dina offerter och dina säljteam samtidigt som dina säljteam får bättre koll på sina prestationer. På så vis kan du kan öka förståelsen för hur du ska maximera era insatser. Verktyget innehåller även en intuitiv affärsöversikt där du kan bevaka och marknadsföra dina offerter. GetAccept hjälper dig att fokusera på de som kräver din uppmärksamhet.
Viktiga funktioner
Här är några exempel värdefulla funktioner i verktyget:
- Digital signering – hjälper dig att e-signera dina offerter och avtal snabbt, säkert och tryggt.
- Videopresentation – gör det möjligt att inleda med en presentationsvideo till offerten som gör den mer personlig och unik.
- Deal accelerator – är en unik tjänst som gör att din offert alltid är top-of-mind hos de beslutsfattare som ska signera.
- Dokumentanalys – gör att du kan se när offerten öppnas, unika visningar och vilka sidor man fokuserat på.
- Kommunikation – genom att kunna kommunicera direkt i offerten kan du minimera missförstånd och nå ett snabbare avslut.
- Integrationer – givetvis kan verktyget enkelt integreras med de vanligaste Marketing Automation- och CRM-systemen för att skapa effektiva flöden.
- Arkivering – gör det möjligt för dig att spara alla signerade dokument i dokumentarkivet. Importera redan signerade avtal och ta kontroll över avtalsförnyelser.
Effektivt verktyg
Intresset för verktyget är stort. Redan idag har GetAccept flera tusen användare på ett antal marknader. Även om det kanske är lite för tidigt att dra några långsiktiga växlar så visar den senaste mätningen att de som använder verktyget har ökat sin avslutsfrekvens med 83 procent. Kolla in verktyget närmare på www.getaccept.se
Viktiga funktioner
Här är några exempel värdefulla funktioner i verktyget:
- Digital signering – hjälper dig att e-signera dina offerter och avtal snabbt, säkert och tryggt.
- Videopresentation – gör det möjligt att inleda med en presentationsvideo till offerten som gör den mer personlig och unik.
- Deal accelerator – är en unik tjänst som gör att din offert alltid är top-of-mind hos de beslutsfattare som ska signera.
- Dokumentanalys – gör att du kan se när offerten öppnas, unika visningar och vilka sidor man fokuserat på.
- Kommunikation – genom att kunna kommunicera direkt i offerten kan du minimera missförstånd och nå ett snabbare avslut.
- Integrationer – givetvis kan verktyget enkelt integreras med de vanligaste Marketing Automation- och CRM-systemen för att skapa effektiva flöden.
- Arkivering – gör det möjligt för dig att spara alla signerade dokument i dokumentarkivet. Importera redan signerade avtal och ta kontroll över avtalsförnyelser.
Effektivt verktyg
Intresset för verktyget är stort. Redan idag har GetAccept flera tusen användare på ett antal marknader. Även om det kanske är lite för tidigt att dra några långsiktiga växlar så visar den senaste mätningen att de som använder verktyget har ökat sin avslutsfrekvens med 83 procent. Kolla in verktyget närmare på www.getaccept.se
Relaterade inlägg
Så fungerar nya tidens marknadsavdelning
Marknadsavdelningen har äntligen fått den plats i företaget…
Läs hela