Kategorier
- Strategi
- HubSpot
- Hållbarhetskommunikation
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
Igår var det fokus på Internet of Things (IoT) på Slakthuset i Malmö som inledning på den årliga konferensen Öredev. Konferensen arrangeras av en av våra samarbetspartners JayWay och huvudansvarig är Pär Sikö som flera av våra kunder hade möjlighet att träffa vid vår senaste Inspirationsfrukost kring Wearables. Internet of Things har diskuterats under flera år men med den exponentiella utveckling som sker inom området är det först nu som fenomenet slår igenom med full kraft. Hur kommer detta att påverka världen för oss som arbetar och brinner för varumärken och kommunikation? Här följer några blandade tankar och reflektioner.
Tio tankar kring Internet of Things
Tio tankar kring Internet of Things
- Världens mesta avancerade superdator år 1997 hade samma processorkapacitet som en Playstation har idag. Hur ser det ut om 15-20 år när framtidens spelkonsoll har samma kapacitet som dagens superdator?
- År 2020 räknar man med att det kommer det att finnas 50 miljarder sammankopplade devices i världen. Hur påverkar det integriteten?
- År 2030 räknar man med att det kommer det att finnas 500 miljarder sammankopplade devices i världen. Hur påverkar det säkerheten?
- Vi har mobilindustrin och molnet att tacka för att att teknologin och kapaciteten för IoT finns idag. Men är det rätt att koppla samman allt bara för att det går?
- Redan idag pågår det sociala konversationer mellan prylar och plattformar utan mänsklig inblandning. Vad innebär det för ditt varumärke?
- På Internet kan den du konverserar med vara en brödrost, utan att du vet om det. Vad innebär det för dina relationer?
- Sajten IFTTT (If this then that) hjälper dig att koppla samman dina prylar och plattformar. Läs och testa.
- Electric IMP är en teknologi som hjälper dig att koppla samman och skala upp dina IoT-lösningar. Kolla närmare.
- Genom att köpa Nest för 3,2 miljarder dollar äger Google nu kontrollen över energiförsörjningen i hemmet. Vad är nästa steg?
- De flesta av miljardföretagen år 2020 har troligtvis inte sett dagens ljus ännu.
Relaterade inlägg
Kvalitet slår kvantitet inom content marketing
Det finns ett begrepp inom marknadsföring som varit…
Läs helaSå lyckas du med krishantering i sociala medier
Sociala medier har, enligt flera forskare, gett den…
Läs hela