Kategorier
- Strategi
- HubSpot
- Hållbarhetskommunikation
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
När man som organisation står inför att förändra bilden av sitt varumärke är PR ett otroligt användbart verktyg. Det kan handla om att den egna bilden av varumärket inte stämmer överens med bilden som kunderna eller allmänheten har. Det kan också handla om en vilja att förflytta varumärket från en position till en annan, som kanske inte är förknippad med hur folk ser på varumärket idag. Oavsett vilken typ av förflyttning som är aktuell gäller det att försöka förstå varför bilden ser ut som den gör idag och hitta sätt att förändra den till att motsvara dina förväntningar. I dagens inlägg fördjupar vi oss mer i hur man kan förändra bilden av ett varumärke med PR.
PR är ett måste för att förändra bilden av ditt varumärke
Varumärkesbyggande kommunikation är beroende av PR. Det tål att upprepas, för det är många som glömmer bort det. I längden kvittar det hur bra din webbplats är och hur starka dina reklamkampanjer är om du inte aktivt jobbar med dina relationer – både till den befintliga och den potentiella kunden, men också till allmänheten. Bra PR kommer att få fler att tänka på din organisation före dina konkurrenter. Samma sak gäller förstås dålig PR, skillnaden är utfallet. När man vill förändra bilden av sitt varumärke är det alltså essentiellt att använda sig av PR.