Kategorier
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
I dagens exponentiella tidevarv står de flesta organisationer inför många, stora och genomgripande förändringar. Att få hela organisationen med sig i den digitala transformationen ställer höga krav på starkt ledarskap. Hur gör man då för att lyckas med sitt förändringsarbete?
Effektivt förändringsarbete
Som ledare behöver du formulera en tydlig vision över hur ni ska se ut och agera när förändringen är genomförd. Samtidigt krävs det ett klart varför för att få igång processen som säkert består av både morötter och hot. All förändring bygger på delaktighet, förtroende och förmågan att lyssna ordentligt till allas behov i processen. Det finns ett antal nyckelbegrepp för dig som ledare att utnyttja i varje fas av processen.