Navigator
  • OM OSS
  • TJÄNSTER
  • CASE
  • NYHETER
  • BLOGG
  • DOWNLOADS
  • KONTAKT
Navigator
  • OM OSS
  • TJÄNSTER
  • CASE
  • NYHETER
  • BLOGG
  • DOWNLOADS
  • KONTAKT
.main-header { background: #3a3a3a;}
  • Hem
  • BLOGG
  • Fem tips för ditt förändringsarbete

Blogg// Fem tips för ditt förändringsarbete

17 nov, 2015
Kategorier
  • Google Ads
  • Årsredovisningar
  • B2B
  • B2C
  • Content marketing
  • Corporate communication
  • Digital årsredovisning
  • Digital kommunikation
  • Direktmarknadsföring
  • E-learning
  • E-postmarknadsföring
  • Event
  • Film
  • Förändringsprocess
  • Företagspresentationer
  • Gerillamarknadsföring
  • Grafisk profil
  • Inbound marketing
  • Marknadsföring
  • B2C
  • blog
  • Blogg
  • Hållbarhetsredovisningar
  • Healthcare
  • Innovation
  • Inspirationsfrukost
  • Intern implementering
  • Kampanjer
  • Kommunikationsplattform
  • Konceptutveckling
  • Kriskommunikation
  • Lead Management
  • Logotype
  • Målgruppsanalys
  • Marketing Automation
  • Marknads-PR
  • Mässor
  • Namnstrategi
  • Ny teknik
  • Nyheter
  • Omvärldsanalys
  • PIM-system
  • Positionering
  • PR
  • Print
  • Produktlansering
  • Säljdrivande kommunikation
  • Säljpresentationer
  • Segmentering
  • SEO
  • Sociala media-strategi
  • Storytelling
  • Tone of voice
  • Trendspaning
  • Undersökningar
  • Utomhusreklam
  • Värdegrund
  • Varumärkesbyggande kommunikation
  • Varumärkesstrategi
  • Webb
I dagens exponentiella tidevarv står de flesta organisationer inför många, stora och genomgripande förändringar. Att få hela organisationen med sig i den digitala transformationen ställer höga krav på starkt ledarskap. Hur gör man då för att lyckas med sitt förändringsarbete?
Effektivt förändringsarbete
Som ledare behöver du formulera en tydlig vision över hur ni ska se ut och agera när förändringen är genomförd. Samtidigt krävs det ett klart varför för att få igång processen som säkert består av både morötter och hot. All förändring bygger på delaktighet, förtroende och förmågan att lyssna ordentligt till allas behov i processen. Det finns ett antal nyckelbegrepp för dig som ledare att utnyttja i varje fas av processen.
1. Lyssna
Du kan säkert känna dig sugen på att prata, entusiasmera och påverka. Motstå frestelsen. Försök att lyssna och lyssna från hjärtat.
2. Fråga
Bra frågor får folk att tänka. Ingenting inspirerar så mycket som att upptäcka storheten i sitt eget svar. Så ställ provokativa och reflekterande frågor.
3. Våga
Få inte panik när saker och ting går fel. Uppmuntra annorlunda idéer. Lär av misstagen tillsammans och se det som en del i utvecklingen mot den gemensamma visionen.
4. Uppmuntra
Ge dina medarbetare klara beslutsunderlag. Uppmuntra dem att prova nya kreativa angreppssätt. Erbjud resurser och släpp dem fria.
5. Fira
Var uppmärksam på alla små förändringar och fira varje liten framgång. Fokusera på vilket beteende som gjort att man lyckats.

Föregående inlägg

Vilka trender inom digital marknadsföring tar fart 2016? Vi har spanat framåt…

Läs hela

Nästa inlägg

Intel Inside, Teflon, Gore-Tex, Dolby Digital. Du känner säkert igen varumärkena. Alla…

Läs hela

Relaterade inlägg

Så förbereder du ditt PR-arbete

Alla organisationer borde arbeta med PR på ett…

Läs hela
PR-skolan: Så skriver du ett pressmeddelande

Det händer ofta att vi får förfrågan från…

Läs hela
Den digitala resan

Hur ska du hantera ditt varumärke på den…

Läs hela
Kontakt
Norra Vallgatan 102
211 22 Malmö

E-mail: info@navigator.se

Prenumerera på vårt Nyhetsbrev
Navigator