Kategorier
- Hållbarhetskommunikation
- HubSpot
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
Fler och fler väljer att starta en företagsblogg. Fördelarna är många. Med rätt innehåll kan du bjuda din målgrupp på relevant kunskap, bygga varumärket och förbättra din placering på Google i förhållande till konkurrenterna. Nedan listar vi de vanligaste misstagen hos företagsbloggar.
1. Fel ämnen
Ett vanligt misstag är att man inte undersöker vad målgruppen söker efter på Google. Genom att ta reda på sökvolymen för dina viktigaste områden är det möjligt att spara tid och resurser. Det finns olika verktyg för detta, bland annat Ranktrail som vi på Navigator använder oss av. Du kan t.ex. lägga in dina viktigaste ämnen som du tänkt skriva om i bloggen för att se hur många som söker på just dessa. På så sätt skriver du endast om sådant som läsaren är intresserad av.