Inspirationsfrukost

 
InspirationsfrukostHypertempo. Socialpsykologisk ångest inför framtiden. Ständigt nya förutsättningar. Det som var framtid igår är stenålder idag. I vår allt mer uppskruvade värld är det inte lätt att navigera företag och bygga varumärken. Då kan du ha nytta av att gå på en inspirationsfrukost.

Inspirationsfrukost med mersmak

För att ge dig lite hjälp på traven identifierar vi kontinuerligt frågeställningar och trender kring kommunikation som vi tror kommer att ha bäring på dig och din verksamhet. Vi bjuder på både matnyttiga föredrag av intressanta talare och en välsmakande frukostbuffé.

Inspirationsfrukostarna är kostnadsfria och i första hand avsedda för Navigators kunder, samarbetspartners och andra närstående. I mån av plats kan det finnas utrymme för andra att delta. Antalet platser är begränsat, först till kvarn gäller. Så anmäl dig redan idag!

Fredagen den 16 mars 2017

Programmatisk annonsering för B2B

Så utnyttjar du AI för att generera leads

Programmatisk annonsering har blivit allt vanligare på konsumentsidan. Nu är det dags för B2B att ta det viktiga klivet. Med intelligent teknik är det idag möjligt att leverera skräddarsytt innehåll till varje enskild individ i världen i realtid. Och du kan anpassa ditt innehåll på en nanosekund utifrån beteende och respons.

Vad får du med dig?

Inom B2C handlar det oftast om snabba erbjudanden, inte sällan med lågt pris som lockbete. Inom B2B handlar det om att attrahera med kvalitativt innehåll. Kunskapsbaserat material som ger stöd. Vi går igenom vad programmatisk annonsering är och vad det innebär. Vi diskuterar fördelar, nackdelar och tittar på hur det kan utgöra en viktig del i din mediemix.

Relevanta case

Gästföreläsare vid frukosten är Carl-Johan Grund, CEO för bolaget Emerse, som driver en av de ledande globala plattformarna för programmatisk annonsering. Carl-Johan presenterar bland annat goda exempel på lyckosamma programmatiska kampanjer och beskriver vilka förväntningar du kan ha på konverteringar och resultat.

På frukosten får du tips på:

  • Hur du skapar du intelligenta kampanjer som genererar leads?
  • Vilken typ av data du bör komplettera dina personas med?
  • Vad för sorts content bör du välja för att få bra effekt?
  • Hur mäter du och effektiviserar dina aktiviteter?

Tid: 08:00-10:00 fredagen den 16 mars, frukosten serveras kl. 08:00, seminariet börjar 08:30

Plats: Navigator, Norra Vallgatan 102, Malmö
Anmälan: info@navigator.se
Pris: Kostnadsfritt

 

Exempel på tidigare frukostar:

GDPR

“Så påverkas din verksamhet av nya dataskyddsförordningen”
Huvudtalare: Advokatfirman Lindahl
Läs mer om seminariet

Inbound Marketing

“Så fångar du kundernas intresse i morgondagens marknadslandskap”
Huvudtalare: Navigator plus Axis
Läs mer om seminariet

AR och VR

“AR och VR i verkligheten”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Digitala kundresan

“Digitala kundresan” (i samband med Internet i Fokus)
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Digital PT

“‘Ta pulsen på dina digitala aktiviteter”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Thought leader

“Bli en thought leader”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Digital strategi

“Din digitala strategi”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Digital transformation

“Följ med på den digitala resan”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Marketing Automation

“Så hjälper du kunden från behov till beslut”
Huvudtalare: Apsis och Prospecteye.
Läs mer om seminariet

Wearables

“En helt ny värld av möjligheter”
Huvudtalare: Pär Sikö, senior utvecklare på Jayway och ansvarig för den årliga Öredevkonferensen i regionen.
Se bilder från seminariet 

SEO och e-handel

“Konsten att lyckas på nätet”
Huvudtalare: Magnus Äng, serieenterprenör, internetstrateg, SEO-expert och medgrundare av bland annat TopVisible samt SkickaTårta.se

Content Marketing

“Engagera dina kunder med värdeskapande innehåll”
Huvudtalare: Åsa Marklund, Varumärkeschef, Berghs School of Communications
Se bilder från seminariet

Open Innovation

“Involvera dina kunder i innovationsprocessen”
Huvudtalare: Navigator

PR

”En naturlig del av marknadsmixen”
Huvudtalare: McDonald’s presschef Frida Berg

CSR-kommunikation

”Tala högt om värderingar och ansvar, öka lönsamheten”
En av huvudtalarna: E.ON:s CSR-analytiker Hanna Berko
Se filmen från seminariet

Sökmotoroptimering

“Se till att du hamnar överst på listan”
Huvudtalare: Googles försäljningschef Nicole Haman
Se filmen från seminariet

Kreativitet

”Hur får man en hjärna att sprattla”
Huvudtalare: Tetra Pak, initiativtagarna Sven Andrén och Göran Hydbom
Se filmen från seminariet

Årsredovisning

”Lyft redovisningen till nya höjder”
Huvudtalare: Göteborgs Universitet, lektor Magnus Fredriksson

Internkommunikation

”Starka medarbetare bygger starka varumärken”
Huvudtalare: Procordia, HR- och informationsdirektör Helena Giertz

Läkemedel

”När opinionsbildning och lobbying sätter agendan”
Huvudtalare: Fd Justitieminister Gun Hellsvik

Share