Inspirationsfrukost

 
InspirationsfrukostHypertempo. Socialpsykologisk ångest inför framtiden. Ständigt nya förutsättningar. Det som var framtid igår är stenålder idag. I vår allt mer uppskruvade värld är det inte lätt att navigera företag och bygga varumärken. Då kan du ha nytta av att gå på en inspirationsfrukost.

Inspirationsfrukost med mersmak

För att ge dig lite hjälp på traven identifierar vi kontinuerligt frågeställningar och trender kring kommunikation som vi tror kommer att ha bäring på dig och din verksamhet. Vi bjuder på både matnyttiga föredrag av intressanta talare och en välsmakande frukostbuffé.

Inspirationsfrukostarna är kostnadsfria och i första hand avsedda för Navigators kunder, samarbetspartners och andra närstående. I mån av plats kan det finnas utrymme för andra att delta. Antalet platser är begränsat, först till kvarn gäller. Så anmäl dig redan idag!

Fredagen den 19 oktober 2018

Influencer marketing – en stark trend även inom B2B

Det är svårt att hitta ett område som växer snabbare än influencer marketing. Fenomenet, att låta någon annan tala för ens produkt är inte nytt, men kanalerna och tankesättet idag är annorlunda. För att inte tala om möjligheterna till genomslag om man utnyttjar professionella påverkare på rätt sätt.

Vad får du med dig?

Vi går igenom grunderna kring influencer marketing, vilka olika typer av influencers som finns och beskriver hur de olika nätverken arbetar för att promota både sig själva och sina påverkare. Vi tar upp exempel på vad som är tillåtet och otillåtet kopplat till influencersamarbeten. Och slutligen får du en rad konkreta råd kring hur du ska göra om du vill testa oavsett om du befinner dig inom B2B eller B2C.

På frukosten får du tips på:

  • Hur du väljer rätt påverkare kopplat till ditt varumärke.
  • Vilken typ av samarbete du ska sträva efter.
  • Hur du bäst drar nytta av ett långsiktigt influencersamarbete.
  • Hur mäter du utkomsten av dina aktiviteter.

Tid: 08:00-10:00 fredagen den 19 oktober, frukosten serveras kl. 08:00, seminariet börjar 08:30

Plats: Navigator, Norra Vallgatan 102, Malmö
Anmälan: Klicka här >>
Pris: Kostnadsfritt

 

Exempel på tidigare frukostar:

Programmatisk annonsering

“Så gör du för att generera leads inom B2B”
Huvudtalare: Emerse
Läs mer om seminariet

GDPR

“Så påverkas din verksamhet av nya dataskyddsförordningen”
Huvudtalare: Advokatfirman Lindahl
Läs mer om seminariet

Inbound Marketing

“Så fångar du kundernas intresse i morgondagens marknadslandskap”
Huvudtalare: Navigator plus Axis
Läs mer om seminariet

AR och VR

“AR och VR i verkligheten”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Digitala kundresan

“Digitala kundresan” (i samband med Internet i Fokus)
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Digital PT

“‘Ta pulsen på dina digitala aktiviteter”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Thought leader

“Bli en thought leader”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Digital strategi

“Din digitala strategi”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Digital transformation

“Följ med på den digitala resan”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Marketing Automation

“Så hjälper du kunden från behov till beslut”
Huvudtalare: Apsis och Prospecteye.
Läs mer om seminariet

Wearables

“En helt ny värld av möjligheter”
Huvudtalare: Pär Sikö, senior utvecklare på Jayway och ansvarig för den årliga Öredevkonferensen i regionen.
Se bilder från seminariet 

SEO och e-handel

“Konsten att lyckas på nätet”
Huvudtalare: Magnus Äng, serieenterprenör, internetstrateg, SEO-expert och medgrundare av bland annat TopVisible samt SkickaTårta.se

Content Marketing

“Engagera dina kunder med värdeskapande innehåll”
Huvudtalare: Åsa Marklund, Varumärkeschef, Berghs School of Communications
Se bilder från seminariet

Open Innovation

“Involvera dina kunder i innovationsprocessen”
Huvudtalare: Navigator

PR

”En naturlig del av marknadsmixen”
Huvudtalare: McDonald’s presschef Frida Berg

CSR-kommunikation

”Tala högt om värderingar och ansvar, öka lönsamheten”
En av huvudtalarna: E.ON:s CSR-analytiker Hanna Berko
Se filmen från seminariet

Sökmotoroptimering

“Se till att du hamnar överst på listan”
Huvudtalare: Googles försäljningschef Nicole Haman
Se filmen från seminariet

Kreativitet

”Hur får man en hjärna att sprattla”
Huvudtalare: Tetra Pak, initiativtagarna Sven Andrén och Göran Hydbom
Se filmen från seminariet

Årsredovisning

”Lyft redovisningen till nya höjder”
Huvudtalare: Göteborgs Universitet, lektor Magnus Fredriksson

Internkommunikation

”Starka medarbetare bygger starka varumärken”
Huvudtalare: Procordia, HR- och informationsdirektör Helena Giertz

Läkemedel

”När opinionsbildning och lobbying sätter agendan”
Huvudtalare: Fd Justitieminister Gun Hellsvik

Share