Inspirationsfrukost

Fredagen den 11 oktober 2019

Syftesdrivet varumärkesarbete

Fredagen den 11 oktober är det dags för en ny inspirationsfrukost hos oss på Navigator. Rubriken är “Branding in a brand new world” och fokus ligger på hur du ska hantera ditt varumärke i den starkt förändrade värld som digitaliseringen skapat. Hur du skapar ett syftesdrivet varumärke. Är du sugen på ny kunskap, en energirik frukost och trevligt sällskap är du väldigt varmt välkommen!

Vad är branding?

Att vision och mission är viktiga ingredienser i ditt varumärkesarbete har du säkert koll på. Men visste du att syftet, ditt ”purpose” eller ditt ”varför” är en minst lika avgörande pusselbit. Och det är en pusselbit som ökar i betydelse för varje dag som går. Idag skulle man till och med kunna säga en verksamhet utan ett definierat syfte ur flera perspektiv saknar mening, åtminstone i ögonen på potentiella kunder och prospects. Så vad är syftet med din verksamhet?

Vad får du med dig?

Vi går igenom grunderna för ett effektiv varumärkesarbete. Vi tittar närmare på hur världens ledande varumärken arbetar med sina “varför” för att skapa intressant och relevant kommunikation till olika målgrupper. Slutligen ger vi tips på hur du och din organisation ska tänka för att lyckas med er “branding in a brand new world”.

På frukosten får du tips på:

  • Hur du ska hantera ditt varumärke i en starkt förändrad värld.
  • Vilken typ av plattform som krävs för ett effektiv varumärkesarbete.
  • Hur du kommunicerar ditt syfte på ett sätt så att målgrupperna förstår.
  • Hur du mäter utkomsten av dina aktiviteter.

Tid: 08:00-10:00 fredagen den 11 oktober, frukosten serveras kl. 08:00, seminariet börjar 08:30

Plats: Navigator, Norra Vallgatan 102, Malmö
Anmälan: Klicka här >>
Pris: Kostnadsfritt

InspirationsfrukostHypertempo. Socialpsykologisk ångest inför framtiden. Ständigt nya förutsättningar. Det som var framtid igår är stenålder idag. I vår allt mer uppskruvade värld är det inte lätt att navigera företag och bygga varumärken. Då kan du ha nytta av att gå på en inspirationsfrukost.

Inspirationsfrukost med mersmak

För att ge dig lite hjälp på traven identifierar vi kontinuerligt frågeställningar och trender kring kommunikation som vi tror kommer att ha bäring på dig och din verksamhet. Vi bjuder på både matnyttiga föredrag av intressanta talare och en välsmakande frukostbuffé.

Inspirationsfrukostarna är kostnadsfria och i första hand avsedda för Navigators kunder, samarbetspartners och andra närstående. I mån av plats kan det finnas utrymme för andra att delta. Antalet platser är begränsat, först till kvarn gäller. Så anmäl dig redan idag!

Exempel på tidigare frukostar:

HubSpot och inbound marketing

“Så fördelar du din marknadsbudget”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Influencer marketing

“En stark trend även inom B2B”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Programmatisk annonsering

“Så gör du för att generera leads inom B2B”
Huvudtalare: Emerse
Läs mer om seminariet

GDPR

“Så påverkas din verksamhet av nya dataskyddsförordningen”
Huvudtalare: Advokatfirman Lindahl
Läs mer om seminariet

Inbound Marketing

“Så fångar du kundernas intresse i morgondagens marknadslandskap”
Huvudtalare: Navigator plus Axis
Läs mer om seminariet

AR och VR

“AR och VR i verkligheten”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Digitala kundresan

“Digitala kundresan” (i samband med Internet i Fokus)
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Digital PT

“‘Ta pulsen på dina digitala aktiviteter”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Thought leader

“Bli en thought leader”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Digital strategi

“Din digitala strategi”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Digital transformation

“Följ med på den digitala resan”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Marketing Automation

“Så hjälper du kunden från behov till beslut”
Huvudtalare: Apsis och Prospecteye.
Läs mer om seminariet

Wearables

“En helt ny värld av möjligheter”
Huvudtalare: Pär Sikö, senior utvecklare på Jayway och ansvarig för den årliga Öredevkonferensen i regionen.
Se bilder från seminariet 

SEO och e-handel

“Konsten att lyckas på nätet”
Huvudtalare: Magnus Äng, serieenterprenör, internetstrateg, SEO-expert och medgrundare av bland annat TopVisible samt SkickaTårta.se

Content Marketing

“Engagera dina kunder med värdeskapande innehåll”
Huvudtalare: Åsa Marklund, Varumärkeschef, Berghs School of Communications
Se bilder från seminariet

Open Innovation

“Involvera dina kunder i innovationsprocessen”
Huvudtalare: Navigator

PR

”En naturlig del av marknadsmixen”
Huvudtalare: McDonald’s presschef Frida Berg

CSR-kommunikation

”Tala högt om värderingar och ansvar, öka lönsamheten”
En av huvudtalarna: E.ON:s CSR-analytiker Hanna Berko
Se filmen från seminariet

Sökmotoroptimering

“Se till att du hamnar överst på listan”
Huvudtalare: Googles försäljningschef Nicole Haman
Se filmen från seminariet

Kreativitet

”Hur får man en hjärna att sprattla”
Huvudtalare: Tetra Pak, initiativtagarna Sven Andrén och Göran Hydbom
Se filmen från seminariet

Årsredovisning

”Lyft redovisningen till nya höjder”
Huvudtalare: Göteborgs Universitet, lektor Magnus Fredriksson

Internkommunikation

”Starka medarbetare bygger starka varumärken”
Huvudtalare: Procordia, HR- och informationsdirektör Helena Giertz

Läkemedel

”När opinionsbildning och lobbying sätter agendan”
Huvudtalare: Fd Justitieminister Gun Hellsvik

Share