Inspirationsfrukost

 
InspirationsfrukostHypertempo. Socialpsykologisk ångest inför framtiden. Ständigt nya förutsättningar. Det som var framtid igår är stenålder idag. I vår allt mer uppskruvade värld är det inte lätt att navigera företag och bygga varumärken. Då kan du ha nytta av att gå på en inspirationsfrukost.

Inspirationsfrukost med mersmak

För att ge dig lite hjälp på traven identifierar vi kontinuerligt frågeställningar och trender kring kommunikation som vi tror kommer att ha bäring på dig och din verksamhet. Vi bjuder på både matnyttiga föredrag av intressanta talare och en välsmakande frukostbuffé.

Inspirationsfrukostarna är kostnadsfria och i första hand avsedda för Navigators kunder, samarbetspartners och andra närstående. I mån av plats kan det finnas utrymme för andra att delta. Antalet platser är begränsat, först till kvarn gäller. Så anmäl dig redan idag!

Fredagen den 1 mars 2019

Så fördelar du din marknadsbudget – rätt verktyg hjälper dig att prioritera

Allt fler resurser och aktiviteter ska rymmas inom en redan tajt marknadsbudget. Nya kanaler kräver nytt innehåll och det digitala slåss dagligen med det analoga om utrymmet. Det är inte lätt att veta hur man ska prioritera. Känner du igen dig? Håll ut! Räddningen är nära. På frukosten fredagen den 1 mars kikar vi närmare på de lösningar som hjälper dig att göra rätt val.

Vad får du med dig?

HubSpot är ett av de verktyg som integrerar alla dina säljdrivande och varumärkesbyggande aktiviteter i ett och samma system. Det hjälper dig att få en samlad bild av dina digitala insatser i olika kanaler samtidigt som det skapar förutsättningar för effektiv uppföljning och leadsgenerering. Vi går igenom hur Hubspot och liknande system fungerar och vilka fördelar det finns med en integrerad lösning.

På frukosten får du tips på:

  • Hur du gör för att få bästa möjliga ROI från dina insatser.
  • Vilka beslutsunderlag som kan hjälpa dig att öka din budget.
  • Vilka verktyg och hjälpmedel som effektiviserar din vardag.
  • Hur du ska prioritera för att få resurserna att räcka till.

Tid: 08:00-10:00 fredagen den 1 mars, frukosten serveras kl. 08:00, seminariet börjar 08:30

Plats: Navigator, Norra Vallgatan 102, Malmö
Anmälan: Klicka här >>
Pris: Kostnadsfritt

 

Exempel på tidigare frukostar:

Influencer marketing

“En stark trend även inom B2B”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Programmatisk annonsering

“Så gör du för att generera leads inom B2B”
Huvudtalare: Emerse
Läs mer om seminariet

GDPR

“Så påverkas din verksamhet av nya dataskyddsförordningen”
Huvudtalare: Advokatfirman Lindahl
Läs mer om seminariet

Inbound Marketing

“Så fångar du kundernas intresse i morgondagens marknadslandskap”
Huvudtalare: Navigator plus Axis
Läs mer om seminariet

AR och VR

“AR och VR i verkligheten”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Digitala kundresan

“Digitala kundresan” (i samband med Internet i Fokus)
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Digital PT

“‘Ta pulsen på dina digitala aktiviteter”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Thought leader

“Bli en thought leader”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Digital strategi

“Din digitala strategi”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Digital transformation

“Följ med på den digitala resan”
Huvudtalare: Navigator
Läs mer om seminariet

Marketing Automation

“Så hjälper du kunden från behov till beslut”
Huvudtalare: Apsis och Prospecteye.
Läs mer om seminariet

Wearables

“En helt ny värld av möjligheter”
Huvudtalare: Pär Sikö, senior utvecklare på Jayway och ansvarig för den årliga Öredevkonferensen i regionen.
Se bilder från seminariet 

SEO och e-handel

“Konsten att lyckas på nätet”
Huvudtalare: Magnus Äng, serieenterprenör, internetstrateg, SEO-expert och medgrundare av bland annat TopVisible samt SkickaTårta.se

Content Marketing

“Engagera dina kunder med värdeskapande innehåll”
Huvudtalare: Åsa Marklund, Varumärkeschef, Berghs School of Communications
Se bilder från seminariet

Open Innovation

“Involvera dina kunder i innovationsprocessen”
Huvudtalare: Navigator

PR

”En naturlig del av marknadsmixen”
Huvudtalare: McDonald’s presschef Frida Berg

CSR-kommunikation

”Tala högt om värderingar och ansvar, öka lönsamheten”
En av huvudtalarna: E.ON:s CSR-analytiker Hanna Berko
Se filmen från seminariet

Sökmotoroptimering

“Se till att du hamnar överst på listan”
Huvudtalare: Googles försäljningschef Nicole Haman
Se filmen från seminariet

Kreativitet

”Hur får man en hjärna att sprattla”
Huvudtalare: Tetra Pak, initiativtagarna Sven Andrén och Göran Hydbom
Se filmen från seminariet

Årsredovisning

”Lyft redovisningen till nya höjder”
Huvudtalare: Göteborgs Universitet, lektor Magnus Fredriksson

Internkommunikation

”Starka medarbetare bygger starka varumärken”
Huvudtalare: Procordia, HR- och informationsdirektör Helena Giertz

Läkemedel

”När opinionsbildning och lobbying sätter agendan”
Huvudtalare: Fd Justitieminister Gun Hellsvik

Share