I morse var det dags för vår inspirationsfrukost på Quality Hotel View i Hyllie. Frukosten arrangerades i samband med höstens upplaga av Internet i Fokus. Temat var ”Din guide till den digitala kundresan” och i högt tempo passade vår Creative Director Niclas Bergenblad på att slå hål på fem digitala myter, presentera fem nycklar till framgång och fem saker att prioritera. Stort tack till dig som var på plats. Hoppas du fick med dig lite nyvunna kunskaper.
Bilder från frukosten
Bok om digitala kundresan
Alla som var på plats på frukosten och Internet i Fokus fick en tryckt version av vår e-bok ”Din kompass för den digitala kundresan”. Vill du ladda ner den kan du göra det här. E-bok om digitala kundresan
Lite om innehållet
Kunskap om kundens digitala resa är idag en viktig förutsättning för framgångsrik försäljning. Studier från Google och CEB inom B2B visar att närmare 60 procent av beslutsprocessen redan är avklarad innan kunden tar kontakt. Om du vill vara den som kunden kontaktar behöver du effektivt leda honom eller henne från behov till beslut med hjälp av digitala aktiviteter.
Konkreta tips
Det är dags att titta närmare på hur den digitala kundresan ser ut för just dina kunder. Och identifiera hur du på bästa möjliga sätt hjälper dem att välja rätt. Men vilka verktyg behövs för att lyckas? Vilken typ av material passar bäst för respektive interaktion. Hur ska just dina marketing automation-flöden se ut? Vad ska du mäta? Och hur ska du agera för att generera heta leads?