Bloggen om kommunikation
- Alla
- CSR och corporate communication
- Digitala lösningar och applikationer
- Implementeringar och förändringsarbete
- Inbound och content marketing
- PR och influencer marketing
- Design och visuell identitet
- Produktion och kampanjer
- Strategier och koncept
Så väljer du rätt MarTech för din verksamhet
Ni har säkert noterat begreppet MarTech på flera ställen i era digitala flöden och på nyhetssajter. Vid en första tolkning av ordet kanske ni började tänka på någon slags rymdteknik (Mars+teknologi)? Inte så konstigt, men inte helt…
Får man börja en mening med ”och”?
Med viss regelbundenhet får jag korrektur på texter jag skrivit där någon påpekar att man inte får börja en mening med ”och”. Jag har inte kunnat hitta någon gemensam nämnare för dessa personer de är…
HubSpot – komplett verktygsglåda för inbound marketing
Maktförskjutningen inom marknadsföring är i princip fullbordad. Idag är det köparna som själva bestämmer vilken information de vill ta del av, och de blir allt mer skeptiska till annonsering och andra metoder som avbryter mediekonsumtionen….
Vilket är bästa systemet för inbound marketing?
Enligt beräkningar kommer marknaden för system inom inbound marketing och marketing automation vara värd hela 5,5 miljarder under 2019. Behovet av att kunna hantera och segmentera leads och konvertera dem till kunder har alltid varit…
Vässa SEO-strategin med Topic clusters och Pillar pages
Hur vi söker på nätet har förändrats mycket över de senaste åren. Vi ser en tydlig trend i att sökfrågorna blir allt längre och mer komplexa. En bidragande faktor är såklart Voice search, som gjort att våra…
Fem saker som företagsbloggar borde lära sig av vanliga bloggare
I veckan släpptes årets vinnare i vår tävling Sveriges bästa branschblogg. Det är fjärde året i rad som vi utser den bästa företagsbloggen inom tio utvalda branscher. Nytt för i år är att B2B-bloggarna knappar…
Vad innebär phishing?
Phising, eller på svenska nätfiske, kallas den olagliga metod som används för att stjäla pengar genom att komma över känslig information på internet. Det kan göras på många olika sätt; exempelvis genom att installera skadliga…
Vilket syfte driver ditt varumärke?
Att vision och mission är viktiga ingredienser i ditt varumärkesarbete har du säkert koll på. Men visste du att syftet, ditt ”purpose” eller ditt ”varför” är en minst lika avgörande pusselbit. Och det är en…