Checklista för b2b-webbplatser
När är det dags att uppdatera företagets webbplats? I samma stund som du ställer dig frågan är en bra tumregel. Uppdaterade och välfungerande webbplatser är en förutsättning för alla företag, lika viktigt oavsett om ni arbetar inom b2c, b2b eller andra områden. Potentiella kunder behöver bara några sekunder för att skapa sig en uppfattning om företaget första gången de besöker webbplatsen. Webbplatsen är ert digitala ansikte utåt och för många suspects är den det allra första mötet med företaget. Tyvärr är det inte ovanligt att hitta b2b-webbplatser som är stela, oinspirerande och knappt uppdaterade sedan… 1995?
Byråchefer från hela världen till Malmö
Den 29-30 juni går sommarens upplaga av Dialogue Internationals Managers Meeting av stapeln här i Malmö. Det är vi på Navigator som fått äran att bjuda in ledarna för byråer från hela världen för att prata om det vi gillar allra bäst: kommunikation. Byråledarna kommer bland annat att diskutera digital kommunikation och vad den innebär för deras verksamheter, branschen och kunderna. Sammanlagt är det tio byråer från Europa, Latinamerika och Mellanöstern som medverkar – samtliga med olika utmaningar och specialiseringar. Vi på Navigator ser det som ett ypperligt tillfälle att både sprida kunskap och lära av varandra.
Ladda ner vår e-bok om content marketing
Content marketing handlar om att skapa och sprida gratis innehåll med hög kvalitet. Innehåll som intresserar potentiella och nuvarande kunder, och som i förlängningen gör dem mer lojala till ditt företag. Låt oss dock vara tydliga på en punkt – det handlar inte om traditionellt sälj- eller marknadsföringsmaterial. Nej, det du ska bjuda på är redaktionellt innehåll relaterat till ditt erbjudande, som informerar eller underhåller. Genom att konsekvent ge bort högkvalitativt innehåll bygger du en trovärdighet som varken annonsering eller säljmaterial kan åstadkomma.
Inspirationsfrukost om Inbound Marketing
Fredagen den 1 september är det dags för en ny inspirationsfrukost hos oss på Navigator. Den här gången sätter vi allt fokus på Inbound Marketing. Inbound Marketing är den nya tidens sätt att attrahera leads och potentiella kunder. Det handlar om att vara relevant och intressant utan att vara påträngande. Om att förtjäna förtroendet organiskt. Undersökningar visar att Inbound Marketing svarar för närmare 90 procent av klicken på nätet och i en allt mer digital värld är detta rätt väg att gå för framtidens marknadsorganisation, framför allt inom B2B.
Ambius skapar miljöer att trivas i
Ambius skapar inredningsmiljöer som stimulerar sinnena. Sterila och tråkiga miljöer som väntrum, flygplatser och kontorslandskap blir snabbt trivsamma att vistas i tack vare Ambius växtinredning och doftmarknadsföring. Dessutom levererar Ambius fruktkorgar till företag varje vecka.
Tre årsredovisningar till ser dagens ljus
Förutom årsredovisningarna för Wihlborgs Fastigheter och KLF har vi på Navigator även hjälpt tre andra bolag med sina rapporter: Crunchfish, NC Lahega, namnändrat till Clemondo Group (publ) och AdderaCare. Alla tre rapporterna har en ambition att på ett tydligt och relevant sätt beskriva verksamheterna och vart de är på väg samtidigt som de ger en bild av hur föregående år utvecklades.