Frukost och föredrag om hållbarhetskommunikation

9 September, 2022

Det var fantastiskt kul att se så många på plats idag på morgonen. Ämnet för dagen var “hållbarhetskommunikation – så lyckas du”, ett ämne med flera bottnar som ligger högt upp på agendan för alla företag och organisationer.

Vad fick du med dig?

Jenny Wendel, kommunikations- och varumärkesstrateg på Navigator, som specialiserat sig inom hållbarhetskommunikation, beskrev hur du undviker greenwash och gav exempel på vad som krävs för att uppnå ett hållbart varumärke. Deltagarna fick tips på:

  • Hur du skapar hållbar förändring
  • Vilka verktyg och redskap som behövs
  • Hur du ska prioritera för att lyckas

Hör av dig om du vill veta mer eller vill ta nästa steg kring din hållbarhetskommunikation!

Relaterade inlägg

Konsten att skapa en korrekt och kreativ årsredovisning

12 May, 2025

Att ta fram en årsredovisning är så mycket mer än en formell skyldighet – det är en unik möjlighet att kommunicera företagets framgångar, vision och ansvarstagande på ett sätt som engagerar och bygger förtroende. En möjlighet att fylla varumärket med positiva värden ur ett långsiktigt perspektiv mot några av dina viktigaste målgrupper. En riktigt bra årsredovisning kombinerar tydlig finansiell information med kreativitet och storytelling för att lyfta fram verksamhetens styrkor.

Läs hela

Vad är viktigt i en årsredovisning?

29 Apr, 2022

Syftet med en årsredovisning är i grunden att förmedla en överskådlig och rättvisande bild av verksamhetens ställning och resultat. Men en årsredovisning kan vara långt mycket mer än bara en redogörelse för det gångna året. Om man håller sig inom ramarna finns det stora möjligheteter att göra redovisningen till en hörnsten i bolagets interna och externa imageskapande och varumärkes byggande kommunikation. Här beskriver vi vad en årsredovisning ska och bör innehålla för att fylla sitt syfte.

Läs hela

Hållbarhetskommunikation utan grönmålning

27 Aug, 2025

Hållbarhet har blivit en hygienfaktor i många branscher – men samtidigt ett kommunikativt minfält. Hur berättar man om sitt hållbarhetsarbete utan att trampa fel? Och hur gör man det så att det faktiskt leder till affärsnytta? Här delar vi med oss av tankar, fallgropar och råd för en hållbar kommunikation om just … hållbarhet.

Läs hela