Vad är det bästa med att jobba med kommunikation?
Att man får träffa så många olika kunder och snabbt sätta sig in i deras världar för att förstå vilka olika ”pain points” de har. Att hitta vad det är som skaver och med hjälp av sin erfarenhet lösa deras utmaningar på ett kreativt sätt.
Vad känns spännande med Navigator?
Det är en byrå med ett tydligt strategiskt och kreativt fokus, samtidigt som byrån har en intressant mix av kunder med såväl globala industriföretag som regionala techbolag. Jag tror att mitt kunnande inom performance marketing kan addera värde till byrån och att vi tillsammans kan hjälpa kunderna att utveckla sina digitala kundresor.
Hur ser din bakgrund ut?
Jag har en ganska brokig utbildning i grunden och har studerat både filosofi, kommunikation och ekonomi. Jag arbetade 20 år i techbranschen innan jag för några år sedan tog steget över till byråvärlden. Ett byte jag inte ångrar eftersom det ger mig möjlighet att hjälpa många olika kunder med deras kommunikation och digitala närvaro.
Vilka erfarenheter tar du med dig hit?
Att man aldrig är färdiglärd. Jag brukar säga att den dagen jag slutar vara nyfiken kommer jag att gå i pension. Jag tycker om att lära mig nytt och att hitta nya sätt att lösa kundernas utmaningar. Det ger mig en positiv energi att gå utanför min ”comfort zone” och spänna bågen lite. Jag tror för att bli en framgångsrik kommunikatör behöver man utmana både sig själv, sina kollegor och kunderna.
Gör du något spännande på fritiden?
Jag skapar elektronisk musik under artistnamnet Tegel och hemma har jag ett helt rum fullt med syntar. Jag skriver också böcker och nyligen utkom min andra roman ”Tvillingparadoxen”. Utöver det gillar jag att paddla kajak, antingen här i Öresund eller i sjön vid vårt sommarhus.
Berätta något om dig själv som många inte vet?
Jag har ett stort intresse för digitala trender och brukar föreläsa om fenomenet på olika externa events. En trend som jag tycker är särskilt spännande just nu är voicesearch. Många användare pratar idag till sökmotorer istället för att skriva, vilket kommer påverka sättet vi skapar innehåll online.