niclasbergenblad På fredag den 29:e maj är vår Creative Director Niclas Bergenblad på plats hos TopVisible för att prata blogg på deras frukostseminarium ToppenMorgon. Niclas blir historiens första gästföreläsare på ToppenMorgon. Tillsammans med TopVisibles SEO-konsult Linus kommer de prata om hur man på ett effektivt och trovärdigt sätt både kan möta efterfrågan från Googlesökningar och omvandla besökarna till kunder. 
Läs om hur du boostar försäljningen med en företagsblogg >>
För många B2B-företag är en blogg ett riktigt bra verktyg, både för att marknadsföra sig och för att generera leads. Enligt HubSpot får företag som bloggar närmare 100 procent fler inlänkningar till sin webbsajt och de genererar närmare 70 procent fler leads än företag som inte bloggar.
Läs om vad som ofta saknas på en B2B-blogg >>
För ett B2B-företag är en bra blogg ett av de effektivaste sätten att etablera sig hos sina målgrupper och i branschen som kunskapsledare. Studier visar att närmare 80 procent av företagen som har en B2B-blogg ser positiva resultat kopplat till ROI (return on investment) från sin kommunikation i egna kanaler och sociala medier. Dessutom hjälper den till att skapa lojalitet och kännedom kring varumärket. Men många B2B-bloggar skulle med relativt enkla medel kunna vara långt mer framgångsrika än de är.