Navigators internationella nätverk växer

9 Oct, 2023

Nyligen var det Managers Meeting i London för nätverket CommUnity International där Navigator är medlemmar sedan många år. Det var det största mötet hittills med fler än 50 byråledare från närmare 30 länder. Två nya nätverksbyråer hälsades välkomna in i gemenskapen.

Temat för den två dagar långa konferensen var inte oväntat AI och hur det påverkar våra affärer. På plats fanns flera välrenommerade experter och talare som bland annat intiterade diskussioner kring SEO i en AI-driven värld, och AI-produktionens påverkan på hållbarhet.

Två nya nätverksbyrårer

I samban med konferensen välkomnades två nya byråer, Agency Dievision från Tyskland och 4SightGroup från Malta.

Dievision är en full-service-byrå som erbjuder strategiska, kreativa och tekniska tjänster inom print, media och digitalt. Exempel på kunder är Mercedes Benz, Continental, TUI, VW utility vehicles och GEFA Bank. Byråns 40+ medarbetare har sitt säte i Hannover.

https://dievision.de/agentur

4Sight Group är en multidisciplinär byrå baserad på Malta och Cypern med fokus på IT och digitala sektorn. Exempel på kunder är Ssang Yong, Petercraft boats, Golden Tulip, Design Hub Malta, Sunflower hotels etc.

https://4sight.group/en-mt/

Ledarskapsutveckling

Två gånger om året träffas ledarna från samtliga byråer på ett Managers Meeting. På mötena presenterar de olika byråerna några av sina kundcase och ger en bild av utvecklingen på den egna, nationella marknaden. Dessutom bjuds välrenommerade internationella föreläsare in för att ge sin syn på de rådande trenderna inom utvalda områden. Ledningen från respektive byrå tar med sig sina nyvunna erfarenheter hem och delar med sig av kunskapen till sina medarbetare som ett led i kompetensutvecklingen.

Starkare tillsammans

Tillsammans är vi flera tusen medarbetare på 32 byråer i 31 länder i alla världsdelar som står redo att hjälpa våra kunder på sina respektive nationella, regionala och lokala marknader. Inom nätverket arbetar vi tillsammans för att vi vill, inte för att vi måste. I gemensamma kundprojekt sker en indirekt kunskapsöverföring som vi alla har nytta av, men för att ytterligare stärka erfarenhetsutbytet ser vi till att träffas med jämna mellanrum. Vårt gemensamma mål är att främja kreativ kompetensutveckling och ledarskapsutveckling på våra respektive byråer.

Besök gärna webbplatsen för CommUnityInternational och läs mer om nätverket och de olika byråerna på respektive marknad.