Tillsammans med event, annonsering, DM och traditionella metoder har det blivit avgörande att använda sig av digital kommunikation och online-marknadsföring för att identifiera, engagera och konvertera dagens köpare inom B2B. Köparna använder sig i allt högre grad av webben, sociala medier och en bred mix av kanaler med olika typer av innehåll för att utvärdera och ta sina köpbeslut.
Digitala aktiviteter
För att vara med som potentiell leverantör behöver du veta vilka digitala aktiviteter som kan hjälpa just dig att synas och bli vald. Och du behöver börja arbeta med marketing automation och leads-generering tillsammans med din säljorganisation.
Konkreta tips och råd
Boken rätar ut viktiga frågetecken såsom:
Vilka faser innehåller normalt den digitala kundresan?
Vilka aktiviteter bör du genomföra i respektive fas?
Hur gör du för att återanvända det du skapar?
Vilka processer kan du automatisera?
Hur gör du för att skapa leads?
Ladda ner e-boken gratis!
Denna sida använder cookies. Du accepterar detta genom att fortsätta använda webbplatsen.OkLäs mer