Våra e-böcker guidar dig genom de senaste heta kommunikationstrenderna.
Vill du lära dig mer om inbound marketing, SEO eller kanske kriskommunikation? Eftersom vi ser våra kunder som en del av vår familj delar vi gärna med oss av vår kunskap. Här har vi samlat våra e-böcker, whitepapers, guider, infographics och checklistor. De är fyllda med kunskap, inspiration och smarta knep. Trevlig läsning!
E-bok // Har du en tydlig modell för ditt varumärkesarbete?
I takt med att företag, produkter och tjänster blir alltmer lika varandra, ökar vikten av att vårda och bygga sitt varumärke. Starka varumärken är inte bara mer attraktiva för kunderna, utan också för medarbetarna, leverantörerna och återförsäljarna.
E-bok // Hur tar man fram ett bra produkt- eller företagsnamn?
Att utveckla ett nytt produktnamn eller företagsnamn, oavsett om det gäller en produkt, tjänst, organisation, ett varumärke eller geografiskt område, är en process som bör få ta sin tid. Att lansera ett nytt namn är en stor investering och det är därför klokt att säkerställa en hög kvalitet i framtagningsprocessen.
E-bok // Vad är en grafisk identitet och vad innehåller den?
Grafisk identitet är ett uttryck som ofta används i marknadsföringsvärlden. Men vad betyder det egentligen och vad ingår i ett företags grafiska identitet?
E-bok // Vilken personlighet har ditt varumärke?
Om ditt varumärke var en verklig person, vem vore det då? Även om frågan är rent hypotetisk finns det många skäl att fundera ut ett svar. Många av dagens största varumärken har karaktärsdrag som lika gärna skulle kunna beskriva en människa.
E-bok // Allt du velat veta om Inbound Marketing
Ladda ned e-boken ”Allt du velat veta om inbound marketing”. Den perfekta guiden för dig som vill få koll på hur du kan få marknad och sälj att arbeta närmare tillsammans och som med långsiktiga aktiviteter vill stötta dina potentiella kunder, hela vägen från behov till beslut.
E-bok // Steg för steg mot en ESEF-anpassad årsredovisning!
Nu finns det en EU-anpassad regel om elektronisk rapportering för svenska börsnoterade bolag. Den innebär att alla års- och koncernredovisningar ska levereras i det nya standardiserade elektroniska formatet för finansiella rapporter som kallas för ESEF – European Singe Electronic Format.
Infographic // Sökmotoroptimering för B2B – 33 punkter att prioritera
Sökmotoroptimering för B2B-företag skiljer sig markant från hur det fungerar inom konsumentvärlden. Det handlar mindre om volym och mer om relevans. Det viktigaste är inte hur många som söker på ett visst ord eller en viss fras. Det viktigaste är att rätt person gör det och hittar just dig och din sida.
White paper // SEO för B2B – 33 punkter att prioritera
Sökmotoroptimering för B2B-företag skiljer sig markant från hur det fungerar inom konsumentvärlden. Det handlar mindre om volym och mer om relevans. Det viktigaste är inte hur många som söker på ett visst ord eller en viss fras. Det viktigaste är att rätt person gör det och hittar just dig och din sida.
E-bok // Din kompass för den digitala kundresan
Tillsammans med event, annonsering, DM och traditionella metoder har det blivit avgörande att använda sig av digital kommunikation och online-marknadsföring för att identifiera, engagera och konvertera dagens köpare inom B2B. Köparna använder sig i allt högre grad av webben, sociala medier och en bred mix av kanaler med olika typer av innehåll för att utvärdera och ta sina köpbeslut.