Mer än bara fotboll – så stärks 1910 Events synlighet online

3 Feb, 2025

Navigator har under flera år haft ett nära samarbete med Malmö FF och deras eventorganisation – 1910 Event. Genom ett strategiskt partnerskap arbetar Navigator för att stärka organisationens varumärke och skapa engagerande innehåll till deras digitala kanaler.

Malmö FF:s egen eventorganisation

1910 Event arbetar, förutom med arrangemangen kring Malmö FF:s hemmatcher, också med att organisera externa event, fester och konferenser på Eleda Stadion. De flesta event hålls i den stora festsalen 1910 som har plats för 2 000 sittande gäster, men även mindre och mer intima event arrangeras i övriga lokaler, såsom restaurang Erics, supportertorget och Champions Lounge.

”De flesta förknippar nog Eleda Stadion med fotboll, och många vet inte om att det går att arrangera event här. Att få berätta för fler att vi finns är jätteviktigt för att kunna utöka vår verksamhet och växa”, säger Camilla Ahlin Nilsson, eventansvarig på 1910 Event.

Innehåll till digitala kanaler

Navigators samarbete med 1910 Event sträcker sig många år bakåt i tiden, och genom åren har ett flertal olika kommunikationsprojekt genomförts, som bland annat varumärkesstrategi, grafisk identitet och inbound marketing. Idag fokuserar arbetet främst på att öka organisationens varumärkeskännedom genom att skapa innehåll till de digitala kanalerna – webb och LinkedIn.

Till webben handlar det framför allt om inspirationsartiklar som lyfter fram exempel på lyckade event och fester som har genomförts hos 1910 Event. Ibland är Navigator med och dokumenterar eventen på plats, och ibland sker intervjuer med 1910 och eventbeställarna i efterhand.

Röd tråd med tydligt grafiskt manér

Utöver inspirationsartiklar skapas också innehåll till LinkedIn. Under 2024 togs ett speciellt grafiskt manér fram för LinkedIn, där mallar för olika innehållstyper skapades. Bland annat togs det fram mallar för bildspel, informationskaruseller och medarbetarporträtt. Under 2024 har mallarna använts för att skapa intresseväckande inlägg om allt från mat och dryck till tv-studion och sommarfester.

”Det grafiska manéret gör att våra inlägg håller ihop bättre och får en tydligare röd tråd. Våra följare uppmärksammar nu våra poster mer, och det har också skapat en större igenkänningsfaktor. Dessutom är de väldigt snygga och ger oss både ett proffsigare och personligare uttryck”, säger Camilla.

Innehåll som engagerar

Att vara personlig och sticka ut i bruset är avgörande för att lyckas på LinkedIn. Genom att kombinera ett genomtänkt grafiskt manér med engagerande innehåll skapas inlägg som både fångar uppmärksamhet och bygger en starkare relation till följarna. En strategi som inte bara gör att inläggen når ut – utan också skapar engagemang.

Vill du se mer exempel på kommunikation och strategier som vi gjort för våra kunder?
Du hittar våra case här!

Vill du ha hjälp att utveckla din digitala kommunikation? Hör av dig!
Leif Lindau
Managing Partner
+46 733 43 99 22
leif.lindau@navigator.se