BoMill utvecklar och marknadsför TriQ, en höghastighetssorterare för no-usenmål. Det som gör den unik är att den kan analysera och sortera varje enskilt sädeskorn. Något som på många sätt ökar både kvaliteten och lönsamheten för en mängd olika aktörer som hanterar no-usenmål i sin verksamhet.
Varierande kvalitet på no-usenmål
Idag bedöms kvaliteten på säden genom stickprov som sedan analyseras. Ett antal sädeskorn plockas ut och testas för att till exempel kontrollera hur hög andel protein de innehåller, om de är angripna av fusarium (en slags svamp) eller till exempel deras förmåga att gro. Utifrån stickproven görs sedan en bedömning av hela skördens kvalitet baserat på ett medelvärde. Och det är utifrån detta som priset bestäms. Men självklart innehåller skörden sädeskorn som både är av högre och lägre kvalitet.
Varje sädeskorn analyseras separat
Det unika med BoMills maskin TriQ är att den kan analysera och sortera vare enskilt sädeskorn i en hastighet som gör att den kan användas i industriella processer. Därmed kan skörden delas upp i tre olika fraktioner som alla håller exakt samma kvalitet. Den finaste säden med högsta proteinhalt och utan svampangrepp är till exempel lämplig för att göra specialmjöl, sädeskorn med hög proteinhalt och få svampangrepp lämpar sig väl för mjöl till brödbakning och säden med mer varierad kvalitet kan användas för mjöl till kakor. Genom att varje fraktion är helt uniform kan producenten sätta mer rättvisande priser och öka sin marginal, samtidigt som kunden får en bättre produkt. Intresset för BoMills lösning är stort och företaget marknadsför och säljer idag TriQ på ett flertal marknader världen över. bomill-web-header_3045x1520
En webbplats som konverterar besökare till leads
Tillsammans med BoMill och teknikleverantören Mild Media har vi utvecklat en ny webbplats. För Navigators del omfattade uppdraget att ta fram en ny struktur och design samt sökmotoroptimera sidorna. Utmaningen var att skapa en tydlig presentation av verksamheten för den som besöker sidan. Sidan är utformad för att fånga besökarens uppmärksamhet och snabbt göra det möjligt för dem att hitta precis den information de söker. Dessutom finns det ytterligare funktionalitet, som t ex möjlighet att ladda ner produktblad. Syftet är att driva försäljning genom att snabbt skapa incitament för kontakt och därmed konvertera besökaren till en lead, vilket sker genom kopplingen till Apsis Lead och Apsis Pro, lösningar för Market Automation och Lead Management.
Fler webblösningar
Idag är en genomtänkt strategi för webb och digital kommunikation grunden för de flesta företag oavsett bransch. För att kunna dra nytta av nätets alla fördelar krävs en genomtänkt strategi som inkluderar samtliga plattformar och kopplingar till företagets egna kanaler i sociala medier. Vi på Navigator har arbetat med webblösningar sedan 1995. Vi producerar webbsidor, kampanjsajter, bloggar och mobila sajter antingen helt i egen regi eller tillsammans med några av våra teknikpartners. Här hittar du exempel på några av de webblösningar vi varit med och skapat.
Dags för en digital strategi?
Om du inte redan har en digital strategi för dina sälj- och marknadsaktiviteter är det hög tid att göra slag i saken. Men vad bör den egentligen innehålla? För att ge dig stöd på vägen går vi här igenom de grundläggande principerna och de viktigaste frågeställningarna kring en digital strategi när du vill stärka ditt arbete med sökmotoroptimering, marketing automation, leadsgenerering och content marketing.
leif_sv-14Kontakta oss gärna
Vill du veta mer om oss eller vårt samarbete med BoMill är du varmt välkommen att höra av dig.
Leif Lindau
Managing partner
Strategic communication
Tel +46 40 631 62 22
leif.lindau@navigator.se