Tack för förtroendet i fredags!

6 Mar, 2023

I fredags var det dags för en ny inspirationsfrukost hos oss på Navigator. Temat var ”Konsten att bygga förtroende som företag”. Vi hoppas att alla som var med fick lite nya tankar och idéer att använda sig av i sitt dagliga arbete.

Konsten att bygga förtroende som företag

Förtroende. Den kanske viktigaste komponenten i alla relationer. Lika viktig mellan människor som mellan företag. Men hur gör man för att bygga förtroende? Vilka är nycklarna och finns det några genvägar? Vi kikade på den senaste forskningen kring förtroendebyggande kommunikation och identifierar de tre viktigaste byggstenarna.

Vad fick deltagarna med sig?

De fick koll på teorier som ”The pratfall effect”, ”The mere-exposure effect”, och ”The IKEA effect” för att kunna stärka sina relationer i vardagen. De fick också se exempel på hur man strategiskt och operativt skapar framgångsrika kommunikationsaktiviteter som bygger långsiktigt förtroende.

Deltagarna fick tips på:

  • De tre viktigaste byggstenarna för att skapa förtroende
  • Hur de tillämpar kunskaperna i vardagen
  • Vilken typ av kommunikation som fungerar bäst
  • Hur du ska prioritera för att lyckas
Hör av dig om du också vill ta del av presentationen från frukosten.
Niclas Bergenblad
Creative Director
+46 733 43 99 13
niclas.bergenblad@navigator.se