Thought leadership till frukost
Engagemanget var stort vid dagens inspirationsfrukost om thought leadership på Malmö Live. Vår Creative Director Niclas Bergenblad gav en rapport kring de senaste trenderna i världen och hur man behöver förhålla sig till dessa för att få större inflytande och högre auktoritet i sin bransch. Flera konkreta exempel togs upp med fokus på framtiden, strategin, människorna, verktygen, budskapen och resultatet. Riktigt stort tack till alla som kom och bidrog till att det blev en verkligt lyckad morgon. Hoppas det gav lite nya infallsvinklar!
Årets statistik om Internet
Nu har 2015 års rapport ”Svenskarna och Internet” sett dagens ljus. Iis gör årligen den största och mest ingående undersökningen om svenska folkets internetvanor. Några överraskningar levererades i årets statistik om internet, exempelvis att färre anser att de e-handlat trots att e-handeln ökar i volym. När det gäller överföring av pengar har Swish fått ett stort genomslag. 32 procent av befolkningen använder nu Swish och 44 procent av smartmobilanvändarna swishar. Men att den dagliga användningen av Internet ökar i alla ålderskategorier kan knappast betecknas som oväntat. Här kommer en kort sammanfattning från den årliga studien. Hela rapporten hittar du på hemsidan Svenskarna och Internet.
Ny kund inom medicinteknik
Vi på Navigator hälsar Airsonett välkomna som ny uppdragsgivare. Airsonett är ett svenskt forskningsbaserat medicintekniskt företag som har tagit fram en teknologi för icke-farmakologisk behandling av allergisk astma. Airsonett valde oss på Navigator efter en urvalsprocess med flera involverade byråer.
Ladda ned vår e-bok om sociala medier
Ladda ned vår e-bok Sociala medier för B2B. Här hittar du allt du behöver veta för att skapa en givande närvaro i de största sociala mediekanalerna i Sverige. Vi beskriver varför sociala medier bör vara en självklar del av kanalmixen hos B2B-företag och du får info och tips för de största kanalerna på svenska marknaden.
Sanna, ny digital strateg
Vi tycker det är jättekul att kunna hälsa Sanna Dehlin välkommen till oss på Navigator som digital strateg. Men vem är egentligen Sanna, vad har hon för bakgrund och vad brinner hon för? Vi ställde några snabba frågor.
Inspirationsfrukost om att bli kunskapsledare
De flesta företag har en önskan om att bli den man vänder sig till i branschen. Som journalister och media rådfrågar och som blir inbjudna att föreläsa om visionära ämnen. Men hur gör man för att bli en kunskapsledare eller så kallad thought leader? Räcker det med att vara välinformerad kunnig, trovärdig och engagerad? Och hur väljer man ut vilka medarbetare som ska vara talespersoner för verksamheten?