Konsten att skapa en bra företagsblogg
Allt fler företag väljer att blogga. För dig som vill vara kunskapsledare (thought leader) i din bransch är en bra företagsblogg ett utmärkt verktyg. Enligt Hubspot kan företag som använder sig av en blogg generera 100 procent fler inlänkningar till sin hemsida. Inlänkningar som i sin tur kan förvandlas till heta leads.
Sveriges bästa branschblogg 2015
Varje år utser vi på Navigator Sveriges Bästa Branschblogg inom ett antal utvalda branscher. Juryn består av byråns digitala strateger och copywriters med lång erfarenhet av vad som krävs för att skapa en riktigt intressant och framgångsrik blogg. Här hittar du vinnarna i respektive bransch 2015.
Att välja internationell kommunikationsbyrå
Det finns mycket att tänka på när du är verksam med ditt varumärke, din organisation och dina produkter på den internationella marknaden. Att hitta ett tydligt enhetligt huvuddrag för den globala kommunikationen är en viktig ingrediens. Men det gäller även att komma ihåg att ”alla affärer är lokala” vilket bör vara en avgörande utgångspunkt när du ska välja internationell kommunikationsbyrå.
Dags för en global kampanj?
Navigator är en internationell byrå. Långt mer än 50 procent av våra projekt är globala. I många av dessa har vi stor nytta av vårt nätverk Dialogue-International som vi varit medlemmar i under mer än 20 år. Men vad är då Dialogue-International och vilken hjälp kan vi tillsammans med nätverket erbjuda dig när det är dags för en ny global kampanj?
Europas e-handel över målsättningen
Europas e-handel går framåt. 65 procent av EU-medborgarna som använder internet dagligen handlade online förra året. Det visar en rapport från Eurostat, EU:s avdelning för officiell statistik. Det innebär att 53 procent av EU:s samtliga medborgare nu har handlat online minst en gång i sitt liv. Det överträffar målet på 50 procent för 2015 som ingår i EU:s Digitala agenda, en av de sju grundpelarna i EU:s tillväxtplan för Europa år 2020.
MFF nominerade för sitt varumärkesarbete
Signumpriset delas varje år ut till det nordiska företag som bäst utmärkt sig i sitt långsiktiga arbete med att vårda och förvalta sitt varumärke. Priset är instiftat för att öka företagens konkurrenskraft och medvetenhet om vikten av ett aktivt varumärkesarbete.