Nytt Pejlingavsnitt – rätt balans i den interna och externa kommunikationen
I detta Pejlingavsnitt beskriver Patrik Romberg, Senior Vice President Group Communications på Trelleborg AB vd hur viktigt det är att hitta rätt balans i den interna och externa kommunikationen under en kris. ”I en global organisation med olika regler och förutsättningar i varje land gäller det att ha koll på vad som verkligen gäller för att kommunicera rätt saker i rätt kanal.”
Säg hej till Linea – vår nya digitala marknadsförare!
I augusti började Linea Westbergen hos oss på Navigator. Linea är vår nya digitala marknadsförare och är grym på bland annat HubSpot, sociala medier och webbanalys. För att lära känna henne lite bättre, så ställde vi några frågor:
Exklusiv intervju om ASSA ABLOY Entrance Systems kommunikationsarbete
Den 25 juni arrangerade nätverket Friends of Executive ett så kallat Friends Talk där Leif Lindau hos oss på Navigator fick möjlighet att intervjua Andrea Bodecker, Head of Brand & Corporate Communications på ASSA ABLOY Entrance Systems, om det gemensamma arbetet med den nya varumärkes- och kommunikationsplattformen. Intervjun är egentligen exklusiv för nätverkets medlemmar men nu har vi fått möjlighet att sprida filmen till en bredare publik.
Nytt Pejlingavsnitt – så påskyndar krisen digitaliseringen
I detta Pejlingavsnitt beskriver Joachim Samuelsson, vd för Crunchfish hur krisen påskyndat den globala digitalisering inom en rad områden. ”Nu när människor helst undviker kontanter och kortläsare på grund av risk för smitta behövs det nya och bättre digitala betalningsmodeller.”
Nytt Pejlingavsnitt – hur påverkas besöksnäringen av krisen?
I detta pejlingavsnitt berättar Pia Jönsson-Rajgård, vd för Tourism in Skåne om hur krisen påverkat besöksnäringen i Skåne och Sverige. ”Fredagen den 13 mars är ännu ett datum som kommer att skrivas in i historieböckerna – dagen då den globala och lokala turistnäringen tvärnitade.”
Nytt Pejlingavsnitt – hur påverkar krisen ett start-up-bolag?
I detta pejlingavsnitt berättar Per Persson, vd för Acarix om hur krisen påverkat dem som start-up-bolag inom medicinteknik. ”Produkten är lanserad men självklart påverkas vårt momentum då vår primära kundgrupp av naturliga skäl måste prioritera COVID-19 situationen”