Onsdagen den 5 december håller vi på Navigator ett julmingel med våra kunder och samarbetspartners. Det blir en mysig eftermiddag med nya och gamla bekantskaper, rykande het glögg och en inspirerande intervju med MFF:s VD Niclas Carlnén. MFF är starka både på fotbollsplanen och i samhället. Dessutom vågar de satsa på nya varumärken som 1910. Vad kan fotbollsklubben lära oss om att bygga och vårda starka varumärken?
Vårt samarbete med MFF
Sedan många år tillbaka är vi en av Malmö FF:s samarbetspartners. Tillsammans har vi bland annat arbetat med MFF i samhället och under förra året låg vi bakom konceptet och kommunikationen till jämställdhetssatsningen #medimatchen. Initiativet drivs av LB07, FC Rosengård, Malmö FF och Malmö stad som med hjälp av damfotbollen vill skapa en rörelse för jämlikhet och inkludering.
1910 – ett nytt varumärke
I våras fick vi på Navigator förtroendet att bygga MFF Events nya varumärke. Bolaget ansvarar bl.a. för alla evenemang på Stadion utanför matchdag, från möten och mässor till fester. Utmaningen har varit att skapa ett varumärke som är attraktivt för en bredare målgrupp och som kan stå för sig själv, utan att tappa kopplingen till MFF och Stadion. Vårt gemensamma arbete landade i 1910 av två skäl: det är ett inarbetat årtal i MFF-kretsar eftersom klubben grundades då, samtidigt som namnet inte bara signalerar fotboll.
Vill du komma på vårt julmingel?
Vad roligt! Hör av dig till oss så berättar vi mer.
Leif Lindau Managing Partner
Strategic communication
Tel +46 40 631 62 22 leif.lindau@navigator.se
Denna sida använder cookies. Du accepterar detta genom att fortsätta använda webbplatsen.OkLäs mer