Bloggen om vardagsglädje är namnet på Ballingslövs nya inspirerande inredningsblogg som vi på Navigator hjälpt till att skapa. Ambitionen med bloggen är att den ska vara en naturlig samlingspunkt för alla som är intresserade av inredning eller som befinner sig i beslutsprocessen för ett nytt kök eller badrum.
Inspirerande inredningsblogg
Bloggen om vardagsglädje ska ge läsarna tips på hur de skapar mer glädje i vardagen kopplat till kök och badrum. Bloggen ska ha ett varierat innehåll med fokus på kategorierna: Trender, Renovering, ROT, Kök och Badrum. Vissa inlägg skrivs av Ballingslöv själva men en klar styrka är det nära samarbetet med ett antal gästbloggare som Ballingslöv startat samarbete med. Tre till antalet idag men planen är att bjuda in fler efterhand som bloggen utvecklas.
Stärka Ballingslövs SEO
Ballingslöv lägger redan mycket tid och kraft på sökmotoroptimera sin webbplats för att rankas högt hos Google vilket man är riktigt duktiga på. Den nya bloggen blir ett strategiskt komplement till webbplatsen som hjälper till att driva trafik och förbättra off-page-optimeringen med starka länkar. Samtidigt on-page-optimeras varje inlägg på bloggen så att de med tiden ska leta sig allt högre upp bland de organiska sökresultaten hos Google.
Långt samarbete
Ballingslöv är en av Sveriges ledande tillverkare av kök och bad med egen produktion i Ballingslöv i norra Skåne. Vi på Navigator har stöttat Ballingslöv med deras marknadskommunikation sedan 2005 gentemot konsumenter och återförsäljare under konceptet ”Vardagsglädje”. Vill du kika närmare på bloggen om vardagslädje hittar du den på www.vardagsgladje.se
niclas_sv-14Kontakta oss gärna
Vill du veta mer om samarbetet med Ballingslöv eller är intresserad av att skapa en inspirationsblogg för ditt företag är du varmt välkommen att höra av dig.
Niclas Bergenblad
Creative Director
Digital and innovation strategy
Tel +46 40 631 62 13
niclas.bergenblad@navigator.se