Fredagen den 16:e mars är det dags för en ny inspirationsfrukost hos oss på Navigator på temat ”Programmatisk annonsering för B2B – så utnyttjar du AI för att skapa leads”. Är du sugen på ny kunskap, en energirik frukost och trevligt sällskap är du väldigt varmt välkommen!
Vad är programmatisk annonsering?
Programmatisk annonsering har blivit allt vanligare på konsumentsidan. Nu är det dags för B2B att ta det viktiga klivet. Med intelligent teknik är det idag möjligt att leverera skräddarsytt innehåll till varje enskild individ i världen i realtid. Och du kan anpassa ditt innehåll på en nanosekund utifrån beteende och respons.
Kvalitativt innehåll
I en allt mer digital värld förväntar sig dina kunder och prospekts att få rätt stöd under köpprocessen – att du förstår deras behov och finns där för att underlätta deras val när de är redo att ta beslut. Det kan handla om en beskrivande film, en teaser för en e-bok eller ett whitepaper eller varför inte ett intressant blogginlägg som supporterar deras rationella och emotionella process.
Perfekt komplement
För dig som vill bygga ett starkt varumärke inom B2B är programmatisk annonsering är ett perfekt komplement till dina content marketing och inbound marketingaktiviteter. Nu kan du testa och mäta dina insatser för att steg för steg maximera utfallet av dina insatser. Ju mer komplex mediabilden blir desto större nytta har du av en plattform som hjälper dig att automatisera och förenkla.
Vem riktar sig frukosten till?
Frukosten riktar sig till dig som vill lära dig mer om programmatisk annonsering och prediktiv marknadsföring. Som kanske redan idag arbetar med SEO, inbound och marketing automation men vill hitta nya vägar för att attrahera mer trafik och skapa fler leads.
Vad får du med dig?
Inom B2C handlar det oftast om snabba erbjudanden, inte sällan med lågt pris som lockbete. Inom B2B handlar det om att attrahera med kvalitativt innehåll. Kunskapsbaserat material som ger stöd. Vi går igenom vad programmatisk annonsering är och vad det innebär. Vi diskuterar fördelar, nackdelar och tittar på hur det kan utgöra en viktig del i din mediemix.
Intressanta case

Gästföreläsare vid frukosten är Carl-Johan Grund, CEO för bolaget Emerse, som driver en av de ledande globala plattformarna för programmatisk annonsering. Carl-Johan presenterar bland annat goda exempel på lyckosamma programmatiska kampanjer och beskriver vilka förväntningar du kan ha på konverteringar och resultat.

På frukosten får du tips på:
  • Hur du skapar du intelligenta kampanjer som genererar leads?
  • Vilken typ av data du bör komplettera dina personas med?
  • Vad för sorts content bör du välja för att få bra effekt?
  • Hur mäter du och effektiviserar dina aktiviteter?
Tid: 08:00-10:00 fredagen den 16 mars, frukosten serveras kl. 08:00, seminariet börjar 08:30 Plats: Navigator, Norra Vallgatan 102, Malmö
Anmälan: info@navigator.se
Pris: Kostnadsfritt Inspirationsfrukostarna är kostnadsfria och i första hand avsedda för Navigators kunder, samarbetspartners och andra närstående. I mån av plats kan det finnas utrymme för andra att delta. Antalet platser är begränsat, först till kvarn gäller. Så anmäl dig redan idag!
niclas_sv-14Några frågor?
Vill du veta mer om programmatisk annonsering är du varmt välkommen att höra av dig.
Niclas Bergenblad
Creative Director
Digital and innovation strategy
Tel +46 40 631 62 13
niclas.bergenblad@navigator.se