I maj 2018 träder EU:s nya dataskyddsförordning GDPR, General Data Protection Regulation i kraft. Lagen innebär stora förändringar för de flesta företag, men kanske särskilt för oss som arbetar med kommunikation och marknadsföring. Det är viktigt att redan nu se över vilken information du har och hur du hanterar den så att du är väl förberedd.
Tillsammans med Advokatfirman Lindahl
Tillsammans med Advokat Maria Nilsson Karnell från Advokatfirman Lindahl går vi igenom vad den nya förordningen innebär och vilka de viktigaste förändringarna är mot dagens personuppgiftslag. Vi kollar närmare på samtyckeskraven och vilket ansvar som varje företag har för sin dokumentation. Du får gott om praktiska råd kring hur du ska hantera förordningen i vardagen och implementera nya rutiner för att upptäcka, rapportera och utreda eventuella överträdelser.
På frukosten får du tips på hur du:
Identifierar verksamhetsområden som påverkas
Ser över vilka system och kontaktuppgifter du har
Granskar rutiner för hur personuppgifter samlas in
Tid: 08:00-10:00 fredagen den 13 oktober, frukosten serveras kl. 08:00, seminariet börjar 08:30
Plats: Navigator, Norra Vallgatan 102, Malmö Anmälan:Klicka här Pris: Kostnadsfritt
Inspirationsfrukostarna är kostnadsfria och i första hand avsedda för Navigators kunder, samarbetspartners och andra närstående. I mån av plats kan det finnas utrymme för andra att delta. Antalet platser är begränsat, först till kvarn gäller. Så anmäl dig redan idag!
Denna sida använder cookies. Du accepterar detta genom att fortsätta använda webbplatsen.OkLäs mer