hallbarhet Hållbarhet kommer även 2014 att vara den viktigaste redovisningstrenden för de svenska börsbolagen. Vilka är de andra trenderna? Den 23 maj är du välkommen att ta del av vår årliga analys. Samtidigt bjuder vi på två inspirerande föredrag med fokus på hållbar kommunikation.
Hur redovisar börsbolagen sin hållbarhet?
Niclas Bergenblad, Creative Director på Navigator, presenterar de senaste trenderna inom års- och hållbarhetsredovisningar. Hur gör man för att kommunicera hållbarhet? Hur gör man det konkret? Hur gör man det intressant? Framför allt, hur gör man det rent praktiskt?
Hur genomför man en hållbar förvandling?
För tre år sedan gjorde Lunds Energikoncernen en grundlig analys av vilka krav kunderna kommer att ställa på energibolagen år 2021. Idag heter koncernen Kraftringen och hållbarhet är den bärande idén i affärsstrategin. Möt Mia König, Affärsområdeschef Marknad och Försäljning, som berättar om framtiden och den dramatiska förvandlingen.
Hur ser en hållbar innovation ut?
Den har beskrivit som en revolution, världens mest avancerade dusch som sparar över 90 % vatten och 80 % energi. Hur kommer man på idén? Och hur lanserar man den globalt. Möt den 25-årige industridesignern Mehrdad Mahdjoubi som intervjuats av CNN och fått Skype-grundaren Niklas Zennström att investera i bolaget.
Varmt välkommen till oss!
Tid: 08:00-10:00 den 23 maj, frukosten serveras kl. 08:00, seminariet börjar 08:30
Plats: Navigator, Norra Vallgatan 102, Malmö
Anmälan: info@navigator.se
Pris: Kostnadsfritt Inspirationsfrukostarna är kostnadsfria och i första hand avsedda för Navigators kunder, samarbetspartners och andra närstående. I mån av plats kan det finnas utrymme för andra att delta. Antalet platser är begränsat, först till kvarn gäller. Så anmäl dig redan idag!