Fredagen den 13 april står vi på Navigator värdar för ”World’s best morning” på Media Evolution. Temat för frukosten är Inbound Marketing och blir en repris på vår uppskattade frukost från i höstas på IHM. Frukosten är öppen för alla medlemmar hos Media Evolution och Navigators kunder och nätverkspartners. Anmäl dig här!
Vad är inbound marketing?
Inbound Marketing är den nya tidens sätt att attrahera leads och potentiella kunder. Det handlar om att vara relevant och intressant utan att vara påträngande. Om att förtjäna förtroendet organiskt. Undersökningar visar att Inbound Marketing svarar för närmare 90 procent av klicken på nätet och i en allt mer digital värld är detta rätt väg att gå för framtidens marknadsorganisation, framför allt inom B2B.
Vad är inbound marketing?
Inbound Marketing är den nya tidens sätt att attrahera leads och potentiella kunder. Det handlar om att vara relevant och intressant utan att vara påträngande. Om att förtjäna förtroendet organiskt. Undersökningar visar att Inbound Marketing svarar för närmare 90 procent av klicken på nätet och i en allt mer digital värld är detta rätt väg att gå för framtidens marknadsorganisation, framför allt inom B2B.
Så fångar du morgondagens kunder
Inbound marketing ligger nära content marketing och content marketing ses ofta som en del inom begreppet inbound. Nära knutet till inbound ligger även aktiviteter som marketing automation och lead generation. Inbound marketing är också tajt kopplat till den digitala kundresan och gör det möjligt att på ett positivt och spännande sätt skapa intresse för sina budskap och på så vis generera trafik till sin webbplats. Trafik som i nästa skede kan omvandlas till leads och därefter kunder.
Några exempel
Inbound kräver ofta lite mer kreativitet och större personella insatser medan outbound skapas genom högre budget och repetition. Samtidigt får du en ackumulerad effekt genom att arbeta med inbound marketing medan outbound-aktiviteterna tar slut den dag du inte vill investera mer pengar. Exempel på inbound marketing är: SEO/PPC, bloggande, content marketing, nyhetsbrev med opt-in-listor, aktiv PR, community building, egna kanaler och sociala medier, word of mouth och video content. Vill du läsa mer kan du kolla in vårt blogginlägg om Inbound Marketing.
Konkreta tips
På frukosten går vi igenom skillnaden mellan Inbound och Outbound Marketing. Du får gott om konkreta exempel på hur andra arbetar med strategisk Inbound redan idag i sina verksamheter och hur du kan komma igång eller förfina dina aktiviteter. På frukosten får du tips på:
- Hur använder du Inbound Marketing för att bygga varumärke och skapa försäljning
- Hur skapar du rätt innehåll, väljer de bästa plattformarna och mäter dina insatser
Kontakta oss gärna
Om du vill veta mer om frukosten är du varmt välkommen att höra av dig.
Niclas Bergenblad
Creative Director
Några exempel
Inbound kräver ofta lite mer kreativitet och större personella insatser medan outbound skapas genom högre budget och repetition. Samtidigt får du en ackumulerad effekt genom att arbeta med inbound marketing medan outbound-aktiviteterna tar slut den dag du inte vill investera mer pengar. Exempel på inbound marketing är: SEO/PPC, bloggande, content marketing, nyhetsbrev med opt-in-listor, aktiv PR, community building, egna kanaler och sociala medier, word of mouth och video content. Vill du läsa mer kan du kolla in vårt blogginlägg om Inbound Marketing.
Konkreta tips
På frukosten går vi igenom skillnaden mellan Inbound och Outbound Marketing. Du får gott om konkreta exempel på hur andra arbetar med strategisk Inbound redan idag i sina verksamheter och hur du kan komma igång eller förfina dina aktiviteter. På frukosten får du tips på:
- Hur använder du Inbound Marketing för att bygga varumärke och skapa försäljning
- Hur skapar du rätt innehåll, väljer de bästa plattformarna och mäter dina insatser
Kontakta oss gärna
Om du vill veta mer om frukosten är du varmt välkommen att höra av dig.
Niclas Bergenblad
Creative Director
- Hur använder du Inbound Marketing för att bygga varumärke och skapa försäljning
- Hur skapar du rätt innehåll, väljer de bästa plattformarna och mäter dina insatser
Kontakta oss gärna
Om du vill veta mer om frukosten är du varmt välkommen att höra av dig.
Niclas Bergenblad
Creative Director
Niclas Bergenblad
Creative Director
Creative Director