Även för 2018 är det vi på Navigator som varit med och utvecklat årsredovisningen för Clemondo Group AB. 2018 var ett omvälvande år för Clemondo med stora förändringar på flera plan. Ambitionen med årsredovisningen har varit att spegla detta samtidigt som nye VD:n Jesper Svensson ger sin bild av hur företaget nu ska fokusera på kunderna och att skapa långsiktigt lönsam tillväxt. Här kan du ladda ned eller läsa Clemondos årsredovisning 2018 i sin helhet.
Vad gör Clemondo?
Clemondo är en nordiskt verksam kemteknisk koncern med säte i Helsingborg som utvecklar, producerar och marknadsför rengörings- och underhållsprodukter för proffs under egna varumärken och under kundernas private labels. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, First North, och handlas under kortnamnet CLEM. Clemondo har lång erfarenhet och djupa kunskaper kring hållbarhet, formulerad kemi, olika typer av användningsområden och om kundernas affärsmässiga utmaningar. Resultatet blir trygga och effektiva helhetslösningar för rengöring och hygien som möter marknadens behov – både idag och i framtiden. Clemondo erbjuder marknaden ett brett produktsortiment genom sina tre välkända varumärken: Lahega för fordonsvård, Liv för hygiensektorn och Strovels för industrisegmentet.
Årsredovisningen viktig
Det krävs mycket tid och resurser för att skapa en riktigt bra års- eller hållbarhetsredovisning. Strategier utvärderas, tankar tydliggörs, intressanta projekt lyfts fram och framtiden målas upp. Men, trots hårt arbete blir de ofta bara två punkter som bockas av på bolagsstämman. Det är dags att göra årsredovisningen till ett av företagets viktigaste varumärkesbyggande och relationsskapande kommunikationsverktyg. Vi på Navigator hjälper våra kunder att använda årsredovisningens möjligheter fullt ut för att stärka varumärket samtidigt som vi lägger stor vikt vid att den investerarrelaterade informationen är väl strukturerad och genomarbetad.
Varför Navigator?
Vi bestämde oss för att bli riktigt bra på att producera årsredovisningar för några år sedan. Vi:
  • Gillar det som är komplicerat
  • Har utvecklat en genomtänkt process
  • Är med och skapar 5-10 årsredovisningar per år
  • Ser redovisningarna som några av företagets viktigaste kommunikationsverktyg
  • Gör redovisningarna till en integrerad del av företagets varumärkesarbete
Exempel på årsredovisningar >>
Här ser du några exempel på de årsredovisningar vi på Navigator har producerat de senaste åren.
Jenny Wendel
Vill du veta mer om hur vi skulle kunna hjälpa dig med din årsredovisning är du varmt välkommen att höra av dig.
Jenny Wendel
Client Director Strategic communication