Digital kommunikation mot professionella användare
Den professionella marknaden med alltifrån golvläggare till kommersiella golvägare är en viktigt del av Bonas globala verksamhet. För att nå ut till dessa hjälper vi på Navigator till med löpande kommunikation i sociala medier där vi bland annat använder Hootsuite som plattform. Egna inlägg och filmer varvas med aktiviteter från Bonas kunder och återförsäljare.
Riktade marknadsaktiviteter
Vi på Navigator hjälper även Bona med riktade aktiviteter och kampanjer mot den professionella marknaden. Ett exempel på en sådan aktiviteter är bearbetningen av kommersiella och offentliga golvägare i Tyskland och Österrike med fokus på hållbarhet och möjligheten att spara pengar genom att renovera istället för att installera nytt. Nya landningssidor i kombination med nedladdningsbara checklistor, blogginlägg, riktade utskick och annonsering i sociala medier var bara några av aktiviteterna som följdes upp med hjälp av marketing automation-flöden i HubSpot för att kvalificera leads.
Relaterade case
ASSA ABLOY Entrance Systems
Navigator har bland annat hjälpt ASSA ABLOY Entrance Systems att utveckla företagets varumärkes- och kommunikationsplattform samt…
Axis
Navigator har hjälpt Axis att utveckla sin varumärkesidentitet och skapa strategisk, såväl som operativ kommunikation för…
Clemondo
Navigator har hjälpt Clemondo att utveckla en varumärkesstrategi för koncernen och de olika varumärkena. Dessutom bistår…