Om ditt varumärke var en verklig person, vem vore det då? Även om frågan är rent hypotetisk finns det många skäl att fundera ut ett svar. Många av dagens största varumärken har karaktärsdrag som lika gärna skulle kunna beskriva en människa. Det är inte så konstigt.
Skapa emotionella relationer
Varumärken som känns mänskliga skapar emotionella relationer som bygger lojalitet bortom rationella argument. Deras målgrupp börjar identifiera sig med varumärket och blir återkommande kunder som gärna rekommenderar dess produkter och tjänster. Dessutom har kunderna ofta överseende med eventuella fel och brister.
Tips och råd
Vår nya e-bok kring varumärkets personlighet är den perfekta guiden för dig som vill arbeta strategiskt med ditt varumärkes personlighet. Förmodligen kommer du känna igen egenskaper kopplat till ditt varumärke och få en aha-upplevelse.
Boken beskriver och förklarar:
De 12 olika arketyperna
Exempel på olika varumärkes arketyper
De specifika karaktärsdragen och egenskaperna
Ladda ner e-boken gratis!
Denna sida använder cookies. Du accepterar detta genom att fortsätta använda webbplatsen.OkLäs mer