Nu söker vi på Navigator en noggrann och ambitiös AD-assistent/grafisk formgivare. Tjänsten är en visstidsanställning med början i december 2019 och cirka 1,5 år framåt då Catrine hos oss går på föräldraledighet. För rätt person finns det möjlighet till förlängning.
Din profil
Som person är du ödmjuk, engagerad och intresserad. Du gillar att ta eget ansvar samtidigt som du arbetar bra i team där du är lyhörd, nyfiken och prestigelös. Ordning och reda är nyckelbegrepp för oss på Navigator så kvalitetstänkande i alla led bör vara en del av ditt DNA. Samtidigt kan du hantera högt tempo och snäva tidsramar när det behövs.
Din roll
Som AD-assistent och grafisk formgivare hjälper du våra AD:s och arbetsgrupper att ta fram skisser och designförslag för kommunikationskoncept och presentationer. I din roll ingår att förvalta idéerna och anpassa dessa för flera kanaler såväl analogt som digitalt. Du kommer även att ha ansvar för den slutliga processen i samband med leverans av original till olika former av trycksaker, annonser, mässmaterial, banners, med mera. Erfarenhet och kunskap kring webb är en förutsättning. Erfarenhet av filmproduktion och exempelvis 3D-produktion är en klar fördel.
Din bakgrund
Du har relevant utbildning inom design, grafik och layout. Du hanterar obehindrat Adobe-programmen (InDesign, Photoshop och Illustrator), Officepaketet (främst med fokus på powerpoint), Keynote samt gärna några videoredigeringsprogram och olika webbplattformar (såsom wordpress). Du får gärna ha något eller några års erfarenhet av arbete på kommunikations-, reklam- eller webbyrå, men det är inget krav. Ett starkt grafiskt öga och goda programkunskaper är mer avgörande än lång erfarenhet.
Om tjänsten
Vi erbjuder en dynamisk och utmanande arbetsplats på vårt kontor i Malmö. Tjänsten är en visstidsanställning med start i december 2019 och cirka 1,5 år framåt. För rätt person finns det möjlighet till förlängning.
Om oss
Våra värdeord är proaktiva, professionella och personliga. Byrån står för en öppen och transparent kultur. Våra 20 medarbetare är stolta över sitt hantverk och brinner för sin uppgift. Vi är måna om att alla ska bidra. För att trivas hos oss är det viktigt att du älskar kommunikation samtidigt som du gillar komplexa problem och utmaningar. Merparten av våra kunder finns i Öresundsregionen och Stockholm. De flesta verkar på en global marknad och mer än 50 procent av våra uppdrag är internationella. Som medarbetare hos oss får du också ta del av allt vad det innebär att vara medlem i ett globalt byrånätverk. Mer om oss, vad vi står för, vilka våra kunder är, vad vi gör för dem och vad medlemskapet i Dialogue International innebär, hittar du här på vår hemsida.
Din ansökan
Din ansökan behandlas konfidentiellt. Vi behöver din ansökan före den 30 augusti men intervjuar löpande. Skicka CV och personligt brev samt (länk till) arbetsprover eller portfolio till leif.lindau@navigator.se
Leif Lindau
Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig.
Leif Lindau
Managing Partner Strategic communication