Skånska Dagbladet väljer Navigator

Malmöbyrån Navigator har efter en pitch fått i uppdrag att utveckla ett nytt kommunikationskoncept för Skånska Dagbladet. Arbetet har påbörjats och de första resultaten syns i början på 2009.

 
Kommunikationen ska lyfta fram Skånska Dagbladets starka lokala närvaro och resultera i både ökad upplaga och fler annonsörer.

– Vi valde Navigator för att de hade en kreativ idé som passar vår produkt på ett utmärkt sätt, säger Richard Kling, Skånska Dagbladets VD. 2009 blir ett spännande år och vi satsar mycket för att nå nya höjder.

Det nya konceptet innehåller annonser, TV-reklam, radioreklam och DR. Den första kampanjen startar i slutet av januari.

– Det är fantastiskt kul att jobba med Skånska Dagbladet, säger Johan Larsson, projektledare på Navigator. De genomgår en stor förändring som kommer att gagna både läsare och annonsörer och vi är glada över att få vara med på deras resa.

Arbetsgruppen på Navigator består av projektledare Johan Larsson, produktionsledare Frida Löfgren, AD Victoria Schönström, copy Niclas Bergenblad, strateg Urban Rosell. Mediabyrå: Bright Media.

Share