Ny delägare och ökat PR-fokus på Navigator

Navigator i Malmö har fått en fjärde delägare. Copywritern Niclas Bergenblad går efter fem år i företaget in som partner tillsammans med Leif Lindau, Urban Rosell och Jan Berg.  Byrån har dessutom förstärkt på PR-sidan och anställt Annika Mohlin som PR- och kommunikationskonsult.

Niclas Bergenblad, 38, är copywriter och har arbetat i reklam- och kommunikationsbranschen sedan 1993. Han har utöver copywriter även arbetat som Creative Director på Dialogue och varit VD för Eyescream Communication under 3 år. År 2003 kom han till Navigator, där han efter fem år nu blir delägare.
–    Huvuduppgiften för kommunikation är inte bara att nå ut med budskap. Det är att nå in till människor, säger Niclas Bergenblad. Det synsättet vill jag fortsätta att utveckla tillsammans med de andra delägarna och kollegorna på Navigator.
Navigator har också rekryterat in kompetens på PR-området. Flera kunder efterfrågar PR-tjänster som komplement till övrig marknadskommunikation.
–    Navigator arbetar utifrån ett helhetsperspektiv på kommunikation och vi är övertygade om att ju fler utgående signaler från företaget eller varumärket som koordineras, desto bättre är det för lönsamheten, säger Leif Lindau, VD och partner. Därför förstärker vi nu byrån med PR-kompetens så att vi kan erbjuda våra kunder stöd även inom det området.
Annika Mohlin, 36, kommer närmast från Skånemejerier, där hon var informationschef. Hon har arbetat med PR och information i tio år, varav sju år på IKEA med bland annat pressvisningar, kriskommunikation och interninformation.
–    Jag tror att mina erfarenheter av varumärkesarbete via PR kan vara till nytta för andra, så jag ser verkligen fram emot att kliva in i konsultrollen, säger Annika Mohlin. Navigator har en helhetssyn på kommunikation som tilltalar mig och det ska bli spännande att utveckla PR-biten i den.

Share