Navigator och Lunds Energi i omfattande namnbyteskampanj

Den 4 november blev Lunds Energikoncernen Kraftringen. Namnbytet berör merparten av bolagets lokala varumärken som nu enas under ett namn. Bakom den omfattande kampanjen står den Malmöbaserade kommunikationsbyrån Navigator.

Ett av södra Sveriges största energibolag, Lunds Energikoncernen, bytte den 4 november namn till Kraftringen tillsammans med de lokala varumärkena Lunds Energi, Ringsjö Energi, KREAB, Höörs Energi, Nynäshamn Energi och Kristianstadkraft. Syftet är att kraftsamla inför resan mot det hållbara samhället.

Kommunikationsbyrån Navigator står bakom namnbyteskampanjen som exponeras brett i flera olika mediekanaler såsom personliga kundbrev, stortavlor, bussreklam samt annonsering i papperstidningar och på internet. Kommunikationen riktar sig till Kraftringens befintliga kunder, både privatpersoner och företag, samt övriga invånare i Kraftringens ägarkommuner.

–       Parallellt med varumärkesstrategin har vi även varit delaktiga i utvecklingen av ny vision, affärsidé och affärsstrategi för Kraftringen. Förändringsarbetet syftar till att förbereda koncernen på att möta marknadens förväntningar på helhetslösningar och samhällets krav på hållbar affärsnytta. Vi är glada över att få vara involverade i detta arbete, säger Niclas Bergenblad, Creative Director på Navigator.

Arbetsgrupp Navigator:

Art Director: Ingrid Nilsson
Copywriter: Mikael Jisander
Creative Director: Niclas Bergenblad
Produktionsledare: Cecilia Eliasson
Projektledare: Johan Larsson

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Niclas Bergenblad, Creative Director, Navigator
niclas.bergenblad@navigator.se eller 0733 43 99 13

Om Navigator:
Navigator grundades 1985 och är en kommunikationsbyrå med fokus på strategisk och integrerad kommunikation inom B2B och Healthcare. Med 20 anställda och en omsättning på 22 miljoner är Navigator en av Malmös största kommunikationsbyråer. Navigator är medlem av nätverket Dialogue International.

Share