Navigator kammade hem Silvernyckeln

Pressmeddelande 2013-03-22

Navigator deltog som enda Skånebyrå i branschtävlingen Guldnyckeln med kampanjen Spänningssökarna som gjorts för Lunds Energi. I går kväll tog byrån hem det prestigefyllda priset Silvernyckeln i kategorin IT-, el-, olje- och bensinbolag.

Ikväll gick Guldnyckeln av stapeln i Globen. Tävlingen anordnas årligen av SWEDMA och utser branschens mest kreativa DM-kampanjer. Nu står det klart att kommunikationsbyrån Navigator tog hem priset Silvernyckeln i kategorin Telekom-, IT-, el-, olje- och bensinbolag med kampanjen Spänningssökarna som tagits fram för Lunds Energi.

– Kampanjen överträffade alla mål vi satte upp och engagerade under året hela 8 procent av alla boende i Lund-/Lommaregionen. Vi är glada över att dessutom belönas med Silvernyckeln, säger Niclas Bergenblad, Creative Director på Navigator.

Spänningssökarna togs fram för Lunds Energi och löpte under ett år i flera olika medier. Syftet med den varumärkesbyggande kampanjen var att engagera ungdomar att vara med och ta fram framtidens energilösningar. Samtliga åttondeklassare i Lund och Lomma bjöds därför in till eventet Spänningssökarna på LTH Vattenhallen Science center, där de presenterade och tävlade med sina idéer. Allmänheten har sedan röstat på de förslag de tycker är bäst.

Arbetsgrupp
Copywriter: Niclas Bergenblad
Art Director: Ingrid Nilsson
Produktionsledare: Bethina Byström
Projektledare: Johan Larsson

För mer information, vänligen kontakta:
Niclas Bergenblad, Creative Director, Navigator, 0733- 43 99 13, niclas.bergenblad@navigator.se

Om Navigator:
Navigator grundades 1985 och är en kommunikationsbyrå med fokus på strategisk och integrerad kommunikation inom B2B och Healthcare. Med 20 anställda och en omsättning på 22 miljoner är Navigator en av Malmös största kommunikationsbyråer. Navigator är medlem av nätverket Dialogue International.

 

Share