Malmöbyrå expanderar trots vikande konjunktur

Trots reklambranschens föraningar om sämre tider ser Malmöbyrån Navigator ljust på framtiden. Johan Larsson har anställts som ny projektledare och är den andra rekryteringen för hösten. Ytterligare en rekrytering ska göras inom kort.

Höstens konjunkturenkät från Reklamförbundet visar att hälften av landets kommunikationsbyråer tror på sämre tider. Det är en fördubbling jämfört med för ett halvår sedan. Bland de tio procent som fortfarande är optimister finns Malmö-baserade Navigator.
– Vi har fått in sex nya kunder det senaste halvåret och ser att både omsättning och resultat ökar, säger Leif Lindau, VD och partner.
Navigator omsatte 19,3 miljoner kronor 2007 och ökar i år omsättningen med 15%. Även resultatet förbättras under 2008. Två nyanställningar har gjorts under hösten.
Senast rekryterade Johan Larsson, som började i måndags, har lång erfarenhet av varumärkesarbete från såväl byråsidan som kundsidan. Han kommer närmast från Bates Red Cell i Helsingborg, och har tidigare bland annat varit marknadschef för Mercedes-Benz på DaimlerChrysler i Köpenhamn.
Tidigare i höstas anställdes Annika Mohlin som PR- och kommunikationskonsult. Ytterligare en rekrytering är på gång. I början av 2009 vill Navigator ha en ny webbdesigner på plats.
– I spåren av finanskrisen mattas tillväxten av. Nu förbereder sig våra kunder för att ta marknadsandelar när det vänder upp igen, säger Leif Lindau. Vi håller en mycket öppen dialog för att lyssna av våra kunders behov och vi behöver rekrytera för att möta de behoven.

Share