Navigator har inlett ett samarbete med Susanne Romberg. Hon är medicinsk skribent och kommunikatör med mångårig erfarenhet från läkemedelsbranschen. Susanne är IMA-certifierad och har tidigare arbetat på bland annat AstraZeneca och Roccia. Vi passade på att ställa några frågor till henne.
Vad är mest givande med att arbeta som medicinsk skribent?
Jag har alltid haft ett stort intresse för hälsa och friskvård. Läkemedel är ett spännande område och för mig är det viktigt att känna att jag gör nytta. Jag är också nyfiken och gillar att sätta mig in i nya terapier och sjukdomar.
Vad är mest givande med att arbeta som medicinsk skribent?
Jag har alltid haft ett stort intresse för hälsa och friskvård. Läkemedel är ett spännande område och för mig är det viktigt att känna att jag gör nytta. Jag är också nyfiken och gillar att sätta mig in i nya terapier och sjukdomar.
Hur länge har du jobbat med läkemedelskommunikation?
Jag har tidigare arbetat på AstraZeneca i sjutton år, bland annat med internkommunikation, patientbroschyrer och kundtidningar. Närmast kommer jag från läkemedelsbyrån Roccia och sedan ett halvår tillbaka arbetar jag på frilansbasis.
Vad är utmaningen med att arbeta med läkemedel?
Man måste vara försiktig med det man säger eftersom det är en hårt regelstyrd bransch. Samtidigt är det en spännande utmaning och det är givande att få kommunicera mot olika målgrupper.
Hur ser du på samarbetet med Navigator?
Det känns roligt att samarbeta med en etablerad byrå som jag känner stort förtroende för. Det är också givande att utbyta erfarenheter med nya kollegor.
Om Navigator inom healthcare
Läkemedel, healthcare, life science och med tech har varit ett specialistområde hos oss på Navigator i mer än 20 år. Vi har lång erfarenhet och kunskap om de regelverk som omgärdar kommunikationen såväl på den nordiska som globala marknaden. Vår ambition är att skapa lösningar och lanseringar som är lika effektiva som dina produkter.
Varför Navigator?
- Mer än 20 års erfarenhet av kommunikation inom healthcare
- Goda insikter om alla målgrupper i värdekedjan
- Kunskap om hälsoekonomi och market access
- Kunniga och diplomerade i att arbeta med regelverket
- Genomför minst 5-10 produktlanseringar per år
- Skapar kampanjer med mätbar effekt
Case inom healthcare >>
Här hittar du ett urval av våra senaste uppdrag inom healthcare.
Jag har tidigare arbetat på AstraZeneca i sjutton år, bland annat med internkommunikation, patientbroschyrer och kundtidningar. Närmast kommer jag från läkemedelsbyrån Roccia och sedan ett halvår tillbaka arbetar jag på frilansbasis.
Vad är utmaningen med att arbeta med läkemedel?
Man måste vara försiktig med det man säger eftersom det är en hårt regelstyrd bransch. Samtidigt är det en spännande utmaning och det är givande att få kommunicera mot olika målgrupper.
Hur ser du på samarbetet med Navigator?
Det känns roligt att samarbeta med en etablerad byrå som jag känner stort förtroende för. Det är också givande att utbyta erfarenheter med nya kollegor.
Om Navigator inom healthcare
Läkemedel, healthcare, life science och med tech har varit ett specialistområde hos oss på Navigator i mer än 20 år. Vi har lång erfarenhet och kunskap om de regelverk som omgärdar kommunikationen såväl på den nordiska som globala marknaden. Vår ambition är att skapa lösningar och lanseringar som är lika effektiva som dina produkter.
Varför Navigator?
- Mer än 20 års erfarenhet av kommunikation inom healthcare
- Goda insikter om alla målgrupper i värdekedjan
- Kunskap om hälsoekonomi och market access
- Kunniga och diplomerade i att arbeta med regelverket
- Genomför minst 5-10 produktlanseringar per år
- Skapar kampanjer med mätbar effekt
Case inom healthcare >>
Här hittar du ett urval av våra senaste uppdrag inom healthcare.
Det känns roligt att samarbeta med en etablerad byrå som jag känner stort förtroende för. Det är också givande att utbyta erfarenheter med nya kollegor.
Om Navigator inom healthcare
Läkemedel, healthcare, life science och med tech har varit ett specialistområde hos oss på Navigator i mer än 20 år. Vi har lång erfarenhet och kunskap om de regelverk som omgärdar kommunikationen såväl på den nordiska som globala marknaden. Vår ambition är att skapa lösningar och lanseringar som är lika effektiva som dina produkter.
Varför Navigator?
- Mer än 20 års erfarenhet av kommunikation inom healthcare
- Goda insikter om alla målgrupper i värdekedjan
- Kunskap om hälsoekonomi och market access
- Kunniga och diplomerade i att arbeta med regelverket
- Genomför minst 5-10 produktlanseringar per år
- Skapar kampanjer med mätbar effekt
Case inom healthcare >>
Här hittar du ett urval av våra senaste uppdrag inom healthcare.
- Mer än 20 års erfarenhet av kommunikation inom healthcare
- Goda insikter om alla målgrupper i värdekedjan
- Kunskap om hälsoekonomi och market access
- Kunniga och diplomerade i att arbeta med regelverket
- Genomför minst 5-10 produktlanseringar per år
- Skapar kampanjer med mätbar effekt
Case inom healthcare >> Här hittar du ett urval av våra senaste uppdrag inom healthcare.
Vi hjälper dig gärna med dina kommunikationsutmaningar.
Leif Lindau
Managing Partner Strategic communication
.help-center .help-details.help-bg-1{ background-color: #ededed; }
.help-center .help-details.help-bg-1 * { color: #3c3c3b; }
.help-center .help-details.help-bg-1 .contact-info p a:hover {color: #ec6602;}
.help-center .help-details.help-bg-1 .contact-info p a:hover em { color: inherit; }