Det landade ett fantastiskt kul mejl i inkorgen igår. ”Hej och GRATTIS till nomineringen i årets upplaga av Guldnyckeln. Konkurrensen bland årets bidrag var stenhård så oavsett vilken valör detta leder till, känn er stolta!” Vi på Navigator är nominerade i Guldnyckeln 2015 tillsammans med Kraftringen och tävlar med bidraget ”Spänningssökarna och framtidens energi”.
Vi är nominerade i Guldnyckeln 2015
Vinnarna presenteras den 19 mars på en stor gala i Stockholm. Bidraget tävlar i kategorin Telekom-, IT-, El-, Olje- och Bensinbolag och de övriga nominerade bidrag i kategorin är:
Vi är nominerade i Guldnyckeln 2015
Vinnarna presenteras den 19 mars på en stor gala i Stockholm. Bidraget tävlar i kategorin Telekom-, IT-, El-, Olje- och Bensinbolag och de övriga nominerade bidrag i kategorin är:
- ”Elcykelbannern” för Vattenfall och byrån MRM/McCann Stockholm
- ”Ett kvitto på min uppskattning” för ST1 och byrån Garbergs
- ”Living with lag” för Umeå Energi och byrån ANR BBDO
Sammanfattning av Spänningssökarna
Så här lyder sammanfattningen av kampanjen. ”Det är inte lätt att skapa engagemang för ett mindre, lokalt energibolag. Branschen domineras av tre stora aktörer och energi i sig är en ”ickefråga”. För att lyckas har Kraftringen gått utanför ramarna och skapat en ”open innovation”-tävling för alla 9:or i sina fyra ägarkommuner. Genom ett nära samarbete med Lunds Tekniska Högskola Science Center utmanade man eleverna att generera idéer kring framtidens energilösningar. Idéerna presenterades på webben och allmänheten bjöds in att rösta. Sammanlagt lyckades man få mer än 11 procent av alla invånare i ägarkommunerna att aktivt gå in och stödja sin favorit. Tävlingen marknadsfördes genom bannerannonsering, aktiviteter på skolorna och i sociala medier, remarketing och annonsering. En av huvudenheterna i kampanjen var ett DM utformat som en ”framtidsdesignad” resväska som levererades personligen ut till alla klasser i företagets elbilar.”
Om Guldnyckeln
Guldnyckeln är ett årligt återkommande arrangemang. Tävlingen premierar innovationskraften i branschen och alla som arbetar med DM, såväl byråer, reklamköpare som leverantörer. Ambitionen med tävlingen är att främja branschens utveckling av resultatdriven och kreativ kommunikation. Ansvariga för arrangemanget Guldnyckeln är SWEDMA, en bransch- och intresseförening för alla företag och organisationer som arbetar med DM.
Kontakta oss gärna
Vill du veta mer om samarbetet med Kraftringen eller kampanjen Spänningssökarna är du varmt välkommen att höra av dig.
Niclas Bergenblad
Creative Director
Om Guldnyckeln
Guldnyckeln är ett årligt återkommande arrangemang. Tävlingen premierar innovationskraften i branschen och alla som arbetar med DM, såväl byråer, reklamköpare som leverantörer. Ambitionen med tävlingen är att främja branschens utveckling av resultatdriven och kreativ kommunikation. Ansvariga för arrangemanget Guldnyckeln är SWEDMA, en bransch- och intresseförening för alla företag och organisationer som arbetar med DM.
Kontakta oss gärna
Vill du veta mer om samarbetet med Kraftringen eller kampanjen Spänningssökarna är du varmt välkommen att höra av dig.
Niclas Bergenblad
Creative Director
Niclas Bergenblad
Creative Director
Creative Director