Navigators näsvisa kampanj för Nasoferm nässpray lanserades i vintras. Målet med den digitala kampanjen var att ta tredjeplatsen efter storsäljarna och på så sätt komma in i hyllan i dagligvaruhandeln. ”Vi ville kommunicera på ett sätt som inte gjorts kring nässpray tidigare, på ett lekfullt och underhållande sätt. Därför skapade vi karaktären Lennart, luktprofessorn.” berättar Victoria Schönström, AD. I Lennarts luktlabb kan man testa hur förkyld man är genom att ladda upp en bild av sig själv och få sin ”diagnos”, bilden förändras beroende på grad av förkylning. Förkylningsdiagnosen kan man sedan skicka vidare till sina vänner, eller till chefen… Man kan också skicka en krya-på-dig-film till en förkyld kompis och få fiffiga förkylningstips från Lennart på hur man bäst lindrar sin förkylning. Här kan man även skicka in egna och ta del av andras tips, samt delta i en tävling om en spa-vistelse för två personer. Givetvis finns också en knapp där du kan läsa om den ultimata lindringen vid förkylning; Nasoferm. Kolla in kampanjen här!