DR
En av huvudenheterna i kampanjen var ett DM utformat som en ”framtidsdesignad” resväska som levererades personligen ut till alla klasser i företagets elbilar.
Inspirationsfilm
För att inspirera och förklara vikten av tävlingen tog Navigator fram en film som visades för klasserna.
Webb
Vi utvecklade en kampanjsajt där allmänheten kunde läsa om alla bidrag samt rösta på dem. En liten mätare visade hur “hett” varje bidrag var för tillfället.
Banners, annonser och utbildningsmaterial
Framtagning av animerade banners och annonser som marknadsförde tävlingen och elevernas bidrag. Navigator tog även fram utbildningsmaterial som delades ut i skolorna och roliga give-aways till eleverna.
Blev kampanjen framgångsrik?
Sammanlagt lyckades man få mer än 11 procent av alla invånare i ägarkommunerna att aktivt gå in och stödja sin favorit. Kampanjen vann en Silvernyckel (ett nationellt reklampris) 2013 och var nominerad i samma tävling året därefter.
Relaterade case
Kraftringen
Vi på Navigator hjälper koncernen med strategisk, varumärkesbyggande och säljdrivande kommunikation. Vi genomför alla typer av…
Varumärket Skåne
Vi på Navigator har varit med och utvecklat logotypen, det nya varumärket, varumärkesstrategin och kommunikationsplattformen för varumärket…
Ballingslöv
Vi på Navigator har arbetat med Ballingslöv sedan 2005 och hjälper företaget med deras varumärkesbyggande och försäljningsorienterade marknadskommunikation…