Kraftringen – Spänningssökarna

DR

Kraftringen spänningssökarna DR

En av huvudenheterna i kampanjen var ett DM utformat som en ”framtidsdesignad” resväska som levererades personligen ut till alla klasser i företagets elbilar.

Inspirationsfilm

Kraftringen spänningssökarna Inspirationsfilm

För att inspirera och förklara vikten av tävlingen tog Navigator fram en film som visades för klasserna.

Webb

Kraftringen spänningssökarna Webb

Vi utvecklade en kampanjsajt där allmänheten kunde läsa om alla bidrag samt rösta på dem. En liten mätare visade hur “hett” varje bidrag var för tillfället.

Banners, annonser och utbildningsmaterial

Kraftringen Spänningssökarna banners och annonser

Framtagning av animerade banners och annonser som marknadsförde tävlingen och elevernas bidrag. Navigator tog även fram utbildningsmaterial som delades ut i skolorna och roliga give-aways till eleverna.

Blev kampanjen framgångsrik?

Kraftringen Spänningssökarna framgångsrik kampanj

Sammanlagt lyckades man få mer än 11 procent av alla invånare i ägarkommunerna att aktivt gå in och stödja sin favorit. Kampanjen vann en Silvernyckel (ett nationellt reklampris) 2013 och var nominerad i samma tävling året därefter.

Relaterade case

Kraftringen

Vi på Navigator hjälper koncernen med strategisk, varumärkesbyggande och säljdrivande kommunikation. Vi genomför alla typer av…

Varumärket Skåne

Vi på Navigator har varit med och utvecklat logotypen, det nya varumärket, varumärkesstrategin och kommunikationsplattformen för varumärket…

Ballingslöv

Vi på Navigator har arbetat med Ballingslöv sedan 2005 och hjälper företaget med deras varumärkesbyggande och försäljningsorienterade marknadskommunikation…

Niclas Bergenblad
Vi hjälper dig gärna med dina kommunikationsutmaningar.
Niclas Bergenblad
Creative Director Strategic communication