Wearables – smarta prylar att bära på kroppen
23 dec, 2014Smarta prylar har varit på allas läppar den senaste tiden. Mest i fokus är idag ett antal smarta klockor från olika tillverkare, men även prylar som Google Glass har fått mycket uppmärksamhet. Men vad består hypen i, och vad är nyttan för den vanlige användaren? Låt oss ta pulsen på de smarta prylar vi kallar wearables.
Lyckas med idégenererad PR
15 dec, 2014Ibland saknas något givet att berätta om kring ett företag eller en organisation. Reaktiva nyheter som rekryteringar och nya affärsområden duggar inte alltid tätt. Då gäller det att vara kreativ och skapa nyheter att kommunicera. Det är det som kallas idégenererad PR.
Flera webbsajter för bättre genomslag
11 dec, 2014Ett företag som har flera produkter i sin portfölj eller en koncern som har flera dotterföretag kan ha stor nytta av att marknadsföra sig med flera webbsajter. Genom att positionera varje enskilt produkt- eller företagsvarumärke kan man rikta budskapen mot olika segment och målgrupper för att därmed skapa ökad försäljning.
Stor kraft med strategisk kommunikation
3 dec, 2014Begreppet strategisk kommunikation snurrar runt lite överallt, men vad innebär det egentligen? All kommunikation, både proaktiv och reaktiv, bör ju utgå från en fastlagd strategi. Jo förvisso, men med strategisk kommunikation menas vanligen att man använder kommunikation som ett redskap för att nå övergripande mål. Helt enkelt att man lyfter upp diskussionen kring kommunikation en nivå, och beskriver på vilket sätt den ska medverka till verksamhetens utveckling. Strategisk kommunikation är en ledningsfråga.
B2B-kommunikation – en delikat balansgång
1 dec, 2014När det gäller kommunikation från ett företag till ett annat företag – B2B-kommunikation – finns en del grundläggande förutsättningar som skiljer sig från kommunikation från företag till konsumenter. För att lyckas med B2B-kommunikation krävs att man förstår dessa förutsättningar och hittar vägar att bemöta de specifika behov som finns.
5 tips för att lyckas med din filmproduktion
28 nov, 2014Film är ett fantastiskt uttrycksmedel för att engagera och berätta en historia. Länge var tekniken ett kostsamt hinder, men idag är det inte svårt att göra en filmproduktion med rimliga medel. Det innebär att allt fler företag använder sig av filmens fördelar för att föra ut sina budskap. Kanske är tiden mogen även för ditt företag? Här kommer en liten hjälp på traven.