Sju saker som ofta saknas på en B2B-blogg

2 mar, 2015

För ett B2B-företag är en bra blogg ett av de effektivaste sätten att etablera sig hos sina målgrupper och i branschen som kunskapsledare. Studier visar att närmare 80 procent av företagen som har en B2B-blogg ser positiva resultat kopplat till ROI (return on investment) från sin kommunikation i egna kanaler och sociala medier. Dessutom hjälper den till att skapa lojalitet och kännedom kring varumärket. Men många B2B-bloggar skulle med relativt enkla medel kunna vara långt mer framgångsrika än de är.

Läs hela

Vad är ett moonshot?

27 feb, 2015

Har du hört talas om Hyperloop? Det är en lösning för persontransporter med en kapsel i ett vakuumrör som gör att du kan ta dig från Los Angeles till San Fransisco på 35 minuter. Otroliga tider om detta skulle bli verklighet. Men vad är det som gör att den här typen av mer eller mindre omöjliga projekt, eller så kallade moonshot, faktiskt har stor chans att se dagens ljus?

Läs hela

Konsten att implementera ett bra PIM-system

24 feb, 2015

Idag räcker det inte längre med att ”bara” utveckla och erbjuda bra fysiska produkter. Du behöver även en digital spegling av produkten i ord och bild som gör det möjligt att presentera, marknadsföra och sälja den på den digitala arenan. Och för att hantera informationen kring produkten krävs ett effektivt PIM-system.

Läs hela

Att sticka ut med gerillaaktiviteter

23 feb, 2015

Gerillamarknadsföring kan beskrivas som en kreativ och okonventionell marknadsföringstaktik. Det som kännetecknar gerillaaktiviteter är att de är överraskande och väcker direkt uppmärksamhet. Ofta sker aktiviteterna på oväntade platser.

Läs hela

Fördelarna med öppen innovation

18 feb, 2015

Globalisering, avregleringar, ökad konkurrens, kortare produktlivscykler, högre utvecklingskostnader, mer medvetna kunder, digitalisering och exponentiell teknologisk tillväxt. Detta är bara några av de ökade utmaningar som dagens företag står inför. Ett sätt att anta utmaningarna är med öppen innovation.

Läs hela

Apple vill ladda varumärket med ny energi

15 feb, 2015

För att stanna på tronen som världens högst värderade varumärke krävs att Apple ständigt fortsätter att ladda varumärket med ny energi. Ett stort steg i den riktningen togs under veckan när det avslöjades att Apple håller på att ta fram en elbil.

Läs hela
Jenny Wendel
Vi hjälper dig gärna med dina kommunikationsutmaningar.
Jenny Wendel
Client Director Strategic communication