Boosta försäljningen med en företagsblogg

1 maj, 2015

För många B2B-företag är en blogg ett riktigt bra verktyg, både för att marknadsföra sig och för att generera leads. Enligt HubSpot får företag som bloggar närmare 100 procent fler inlänkningar till sin webbsajt och de genererar närmare 70 procent fler leads än företag som inte bloggar. Har du inte en företagsblogg ännu är det hög tid att starta när du läst det här inlägget.

Läs hela

Öka företagets chanser att lyckas på Instagram

26 apr, 2015

I år har Instagram funnits i fem år. Det kan verka lite i jämförelse med andra populära sociala medier som Facebook, som är inne på sitt elfte år, och Twitter som skriver på sitt nionde. Faktum är att det gått betydligt fortare för Instagram att etablera sig som en populär social kanal. Redan efter ett år hade man mer än 50 miljoner användare.

Läs hela

Dags för en digital strategi?

21 apr, 2015

Säkert har du också sneglat lite lätt avundsjukt på de nystartade, snabbväxande företag i vår omvärld som lyckats bygga hela sin affärsmodell på digitalt tänkande. Företag som utan hänsyn till tungt bagage, traditioner och regler har kunnat konstrueras enbart för att skapa tillväxt med hjälp av ny teknologi. Fortsätt snegla, det finns många guldkorn du kan ta med dig när det är dags för dig och ditt företag att skapa en digital strategi. Guldkorn som kan få hela företaget att lyfta.

Läs hela

Åtta viktiga trender inom healthcare 2015

14 apr, 2015

Det brukar ta i genomsnitt cirka två år innan de förändringar som sker i USA får genomslag i Norden. Även om internet och den teknologiska tillväxten snabbar upp processen är det fortfarande relevant att studera det som händer på andra sidan atlanten för att vara väl förberedd. Inte minst om man arbetar inom sjukvården eller läkemedelsindustrin. Här följer åtta viktiga trender inom healtchare som du behöver hålla koll på.

Läs hela

Snapchat som kampanjverktyg

9 apr, 2015

Många känner säkert igen den gula ikonen med ett litet vitt spöke på när de ser den. Det många inte vet är att denna applikation i större utsträckning börjat användas av företag i marknadskampanjer. På Snapchat skickar du enkelt en bild eller video till en annan användare som du väljer från en ”vänlista” som du själv skapat. Du bestämmer hur länge innehållet ska visas för den andra användaren, maximalt tio sekunder. När personen du skickat en bild eller video till klickat på den så räknas tiden du förvalt ned, och därefter är det inte möjligt att återse materialet.

Läs hela

Market access i praktiken

7 apr, 2015

På nittiotalet var det en ”någorlunda” enkel process att introducera ett nytt läkemedel när det väl var framtaget och godkänt. Med rätt prissättning och en tydlig lansering gentemot läkarkåren så blev produkten snart lönsam – utan alltför stor ansträngning. Idag är landskapet radikalt förändrat. Prissättningen är betydligt mer komplex. Konkurrensen från generica tuffare. Sjukvårdens stigande kostnader och ny lagstiftning ställer förändrade krav. För att få ”tillgång till marknaden” krävs en genomtänkt strategi med rätt budskap till rätt målgrupp. Idag är market access en viktig nyckel till en lyckad produktlansering.

Läs hela
Jenny Wendel
Vi hjälper dig gärna med dina kommunikationsutmaningar.
Jenny Wendel
Client Director Strategic communication