Så skapar du bra innehåll
2 jun, 2015Idag stöter vi på ordet content marketing nästan överallt. Syftet med att arbeta med just content marketing, eller innehållsmarknadsföring, är att fylla sina olika kommunikationskanaler med anpassat och bra innehåll för sin målgrupp. Idag finns det oändligt många möjligheter att synas, därmed är konkurrensen om kundernas uppmärksamhet stor.
De fem vanligaste misstagen hos företagsbloggar
29 maj, 2015Fler och fler väljer att starta en företagsblogg. Fördelarna är många. Med rätt innehåll kan du bjuda din målgrupp på relevant kunskap, bygga varumärket och förbättra din placering på Google i förhållande till konkurrenterna. Nedan listar vi de vanligaste misstagen hos företagsbloggar.
PR-skolan: Så skriver du ett pressmeddelande
24 maj, 2015Det händer ofta att vi får förfrågan från kunder om att skriva en ”artikel till media”, när det egentligen är ett pressmeddelande som avses. En fullt förståelig förväxling för någon som inte arbetar med journalistkontakter dagligen. Ett pressmeddelande ska, om det är gjort på rätt sätt, kunna publiceras som en artikel. Men oftast används den som ett underlag för journalisten som sedan skriver sin egen text.
10 steg till en digital kommunikationsstrategi
22 maj, 2015Om du inte redan har en digital strategi för dina sälj- och marknadsaktiviteter är det hög tid att göra slag i saken. Men vad bör den egentligen innehålla? För att ge dig stöd på vägen går vi här igenom de tio viktigaste stegen till en digital kommunikationsstrategi.
Därför ska du arbeta med Content Marketing
13 maj, 2015Content Marketing, eller innehållsmarknadsföring, innebär redaktionellt material som används i egna kanaler. Alla företag har nytta av att arbeta med detta, oavsett vilken bransch man verkar inom. Nedan listar vi tre bra anledningar till att börja arbeta med Content Marketing.
Så lyckas du med krishantering i sociala medier
4 maj, 2015Sociala medier har, enligt flera forskare, gett den enskilda individen allt större inflytande över krissituationer. Makten över att bestämma vad som är upprörande, alltså en kris för varumärket, har till viss del förflyttats från de granskande medierna till varje enskild individ. Därför är det viktigt att ha en plan för sin krishantering i sociala medier.