Så skapar du bra innehåll

2 jun, 2015

Idag stöter vi på ordet content marketing nästan överallt. Syftet med att arbeta med just content marketing, eller innehållsmarknadsföring, är att fylla sina olika kommunikationskanaler med anpassat och bra innehåll för sin målgrupp. Idag finns det oändligt många möjligheter att synas, därmed är konkurrensen om kundernas uppmärksamhet stor.

Läs hela

De fem vanligaste misstagen hos företagsbloggar

29 maj, 2015

Fler och fler väljer att starta en företagsblogg. Fördelarna är många. Med rätt innehåll kan du bjuda din målgrupp på relevant kunskap, bygga varumärket och förbättra din placering på Google i förhållande till konkurrenterna. Nedan listar vi de vanligaste misstagen hos företagsbloggar.

Läs hela

PR-skolan: Så skriver du ett pressmeddelande

24 maj, 2015

Det händer ofta att vi får förfrågan från kunder om att skriva en ”artikel till media”, när det egentligen är ett pressmeddelande som avses. En fullt förståelig förväxling för någon som inte arbetar med journalistkontakter dagligen. Ett pressmeddelande ska, om det är gjort på rätt sätt, kunna publiceras som en artikel. Men oftast används den som ett underlag för journalisten som sedan skriver sin egen text.

Läs hela

10 steg till en digital kommunikationsstrategi

22 maj, 2015

Om du inte redan har en digital strategi för dina sälj- och marknadsaktiviteter är det hög tid att göra slag i saken. Men vad bör den egentligen innehålla? För att ge dig stöd på vägen går vi här igenom de tio viktigaste stegen till en digital kommunikationsstrategi.

Läs hela

Därför ska du arbeta med Content Marketing

13 maj, 2015

Content Marketing, eller innehållsmarknadsföring, innebär redaktionellt material som används i egna kanaler. Alla företag har nytta av att arbeta med detta, oavsett vilken bransch man verkar inom. Nedan listar vi tre bra anledningar till att börja arbeta med Content Marketing.

Läs hela

Så lyckas du med krishantering i sociala medier

4 maj, 2015

Sociala medier har, enligt flera forskare, gett den enskilda individen allt större inflytande över krissituationer. Makten över att bestämma vad som är upprörande, alltså en kris för varumärket, har till viss del förflyttats från de granskande medierna till varje enskild individ. Därför är det viktigt att ha en plan för sin krishantering i sociala medier.

Läs hela
Jenny Wendel
Vi hjälper dig gärna med dina kommunikationsutmaningar.
Jenny Wendel
Client Director Strategic communication