Behöver B2B-företag marknadsföra sig?

27 sep, 2021

Dyrt. Svårt att mäta. Behöver prioritera annat. Invändningarna mot att investera i marknadsföring är tyvärr fortfarande många i en lång rad B2B-företag. Men är det egentligen dyrt eller är det dyrare att låta bli? Går det inte relativt lätt att mäta effekten i dagens digitala värld? Och finns det egentligen viktigare saker att prioritera än att investera i sin långsiktiga tillväxt? I det här blogginlägget tänkte vi ge dig som är ansvarig för kommunikationen och marknadsföringen i ett B2B-företag lite ny ammunition när du slåss för din budget.

Läs hela

Vilka kanaler ska du använda för inbound marketing?

17 sep, 2021

Med rätt strategi blir din inbound marketing snabbt ett ekosystem för all din digitala kommunikation. Alla kanaler hänger ihop och gör din webbplats till din bästa säljare genom att driva trafik och skapa konverteringar. I det här blogginlägget beskriver vi vilka kanaler du ska använda för inbound marketing när du vill lyckas bli kunskapsledare och attrahera nya kunder.

Läs hela

Fyra viktiga digitala trender 2022

9 sep, 2021

Pandemi och social distansering drivit på den digitala transformationen. Både privat och i arbetslivet har det blivit norm att göra det mesta digitalt, en vana som består nu när vi återanvänder till våra arbetsskrivbord och fysiska mötesrum. I det här blogginlägget kikar vi därför närmare på några av de viktigaste digitala trenderna 2022 och hur de påverkar oss inom B2B.

Läs hela

Vilket är bästa verktyget för inbound marketing?

17 jun, 2021

De flesta mjukvaror för inbound marketing och marketing automation är utvecklade för att hantera leads och kampanjer. Men att välja rätt plattform, system eller verktyg är inte lätt. Det finns en uppsjö därute som alla har sina för- och nackdelar. I det här blogginlägget försöker vi bena ut vilka frågor du ska ställa för att hitta bästa verktyget för inbound marketing. Vi har vår favorit men det sparar vi till slutet av inlägget :).

Läs hela

Så gör du för att komma igång med inbound marketing

29 apr, 2021

Att komma igång med inbound marketing är oftast inte så svårt som du tror. Och troligtvis genomför du redan idag en hel del aktiviteter som faller under begreppet inbound marketing. Det viktigaste är att du hittar en bra struktur för ditt arbete och att du skapar logiska flöden som är lätta att följa och mäta. I det här blogginlägget beskriver vi vad du gör för att komma igång med inbound marketing.

Läs hela

Så lyckas du med inbound marketing

9 mar, 2021

Inbound marketing är en marknadsföringsstrategi som kräver förarbete och kontinuerlig uppföljning för att lyckas. Genom att ta ett strategiskt grepp från första början blir det enklare för hela organisationen att strukturera arbetet, fördela era resurser effektivt och skapa rätt sorts innehåll. I det här blogginlägget beskriver hur du gör för att lyckas med inbound marketing.

Läs hela
Jenny Wendel
Vi hjälper dig gärna med dina kommunikationsutmaningar.
Jenny Wendel
Client Director Strategic communication