Kategorier
- Strategi
- HubSpot
- Hållbarhetskommunikation
- Google Ads
- Årsredovisningar
- B2B
- B2C
- Content marketing
- Corporate communication
- Digital årsredovisning
- Digital kommunikation
- Direktmarknadsföring
- E-learning
- E-postmarknadsföring
- Event
- Film
- Förändringsprocess
- Företagspresentationer
- Gerillamarknadsföring
- Grafisk profil
- Inbound marketing
- Marknadsföring
- B2C
- blog
- Blogg
- Hållbarhetsredovisningar
- Healthcare
- Innovation
- Inspirationsfrukost
- Intern implementering
- Kampanjer
- Kommunikationsplattform
- Konceptutveckling
- Kriskommunikation
- Lead Management
- Logotype
- Målgruppsanalys
- Marketing Automation
- Marknads-PR
- Mässor
- Namnstrategi
- Ny teknik
- Nyheter
- Omvärldsanalys
- PIM-system
- Positionering
- PR
- Produktlansering
- Säljdrivande kommunikation
- Säljpresentationer
- Segmentering
- SEO
- Sociala media-strategi
- Storytelling
- Tone of voice
- Trendspaning
- Undersökningar
- Utomhusreklam
- Värdegrund
- Varumärkesbyggande kommunikation
- Varumärkesstrategi
- Webb
- Artificiell intelligens
- Employer brand
- Navigators AI-skola
Hållbarhet blir allt viktigare för företag som vill framstå som seriösa och “goda”. Och vem vill inte det? Efter kvalitet och pris är ansvarstagande en av de viktigaste faktorerna när kunder väljer varumärke. Har man möjlighet att välja vill de flesta av oss hellre göra affärer med företag vi litar på och som upplevs som sympatiska. Därför är det viktigt att verkligen tänka igenom hur man ska kommunicera hållbarhet.
Kommunicera hållbarhet
Men även om många företag har goda intentioner är det färre som faktiskt lyckas kommunicera hållbarhet på ett trovärdigt sätt. Ironiskt nog är ofta kommunikation på detta område varken särskilt hållbar eller effektiv. Det finns betydligt fler vackra ord och storslagna visionsformuleringar i omlopp, än konkreta exempel på aktiva handlingar.