Nytt år, nya kunder och nya möjligheter

2017 blev ett intensivt och spännande år för oss på Navigator. Ett år då vi fick konkret utdelning av vårt tydligare fokus på strategisk och digital B2B-kommunikation. Bland annat inledde vi samarbete med en lång rad nya uppdragsgivare och gjorde några viktiga rekryteringar som vi kommer att berätta mer om under inledningen på våren.

Två av våra nya kunder

Vi på Navigator är oerhört glada att äntligen få berätta om två av våra senaste kunder: Edwards Lifesciences och Clemondo. Två vitt skilda uppdrag med komplexa och spännande kommunikationsutmaningar.

Edwards Lifesciences

Under förra året vann vi Edwards Lifesciences upphandling av kommunikationstjänster. Edwards är ett av världens ledande life science-bolag inom medicinsk innovation för patienter med strukturell hjärtsjukdom. Edwards tillverkar konstgjorda hjärtklaffar av biologiskt material. Idag lider sju procent av befolkningen över 65 år av hjärtklaffssjukdomen aortastenos som innebär att hjärtklaffarna kalkar igen. Den nedsatta funktionen leder till att det blir svårare för hjärtat att föra ut det syresatta blodet i kroppen, vilket visar sig som trötthet och andfåddhet vid lättare ansträngning. Symtomen på aortastenos misstas ofta för vanliga ålderstecken, men patienter som inte behandlas löper hög risk att avlida inom ett par år. Edwards TAVI-hjärtklaffar, som opereras in via ljumsken, förkortar rehabiliteringstiden för patienten till endast 1-2 veckor efter operationen då de återigen kan leva ett aktivt liv. Navigators samarbete med Edwards Lifesciences består dels av PR-uppdrag och annonsering men också av trycksaksproduktion av material till patienter och allmänläkare.

Clemondo
­

Sist men inte minst samarbetar vi sedan en tid med Clemondo, som tidigare hette NC Lahega. Namnet Clemondo är en kombination av clean och mondo. Clean står för ren och mondo för världen. Clemondo arbetar med formulerad kemi och fokuserar på hälsa, miljö och säkerhet. De arbetar aktivt med det de kallar Trygg kemi, vilket bland annat innebär att de hela tiden strävar efter att effektivisera produktionen, använda fler förnybara råvaror och utveckla ännu fler hållbara produkter. Med välkända varumärken som Liv inom lokalvård och hygien, Strovels för rengöring inom industrin och Lahega inom fordonsvård kan Clemondo idag erbjuda ett av marknadens bredaste sortiment inom rengöringsprodukter. Tillsammans med Clemondo har vi bland annat tagit fram en varumärkesplattform, logotyper, marknadsföringsmaterial, mässor och etiketter för ett flertal av varumärkena.

leif_sv-14

Vill du veta mer?

Hör gärna av dig om du vill veta mer om våra nya samarbeten eller vad vi kan hjälpa dig med.

Leif Lindau
Managing Partner
Strategic communication
Tel +46 40 631 62 22
leif.lindau@navigator.se
Share