Navigator vann pitch om Nolatos nya webbplats

nolato logotype

En handfull byråer var inbjudna till Nolatos pitch för koncernens nya webbplats. Vi på Navigator är stolta och glada över att ha tagit hem uppdraget tillsammans med vår teknikpartner Kodexe. Pitchen avser uppdraget att skapa Nolatokoncernens nya webbplats, med strategi, webbutveckling och nytt innehåll.

Börsnoterad koncern

Nolato är en svensk, börsnoterad koncern med verksamhet i Europa, Asien och Nordamerika. Bolaget utvecklar och tillverkar produkter i polymera material som plast, silikon och TPE till kunder inom medicinteknik, läkemedel, telekom, fordon, hygien och andra utvalda industriella sektorer.

 Tydligt kundfokus

“Vår nya webbplats ska ha ett tydligt kundfokus, samtidigt som den även ska ge våra övriga intressenter, till exempel aktiemarknaden, en bra bild av Nolato som ett framgångsrikt företag med hög kompetens och ansvarstagande värderingar. I utvärderingen kände vi att kombinationen Navigator som kommunikationsbyrå och Kodexe som IT-konsulter gav oss en god grund för det nära och givande samarbete vi ville ha för att skapa vårt nya sälj- och kommunikationsverktyg”, kommenterar Mats Håkanson, ansvarig på Nolato för den nya webbplatsen.

 Kul och komplex utmaning

“Vi på Navigator tycker såklart att det är fantastiskt roligt att Nolato valde att samarbeta med oss. Att samla alla Nolatos verksamheter över världen i en och samma digitala struktur är ett spännande och komplext kommunikationsuppdrag. Och det är precis den typ av utmaning vi gillar”, säger Malin Staberg, Projektledare på Navigator.

malin_sv-14
Kontakta oss gärna

Vill du veta mer om samarbetet med Nolato? Hör gärna av dig så berättar vi mer!

Account Director
Strategic and operative communication
Tel +46 40 631 62 21
Share