Stor lansering av Character

Det svenska dörrföretaget Swedoor Jeld-Wen lanserar den helt nya designserien Character inom sin Advance-Line. Kampanjen är framtagen av Navigator och innehåller annonser, banners,
adwordskampanj butiksmaterial och en kampanjsajt, för den svenska och den norska marknaden. Konceptet bygger på att lyfta fram ytterdörren som ett designelement, och att visa hur en ytterdörr sätter prägel på hela huset. Anslaget är ”Vilken ytterdörr är du?” och uppmanar till att besöka kampanjsajten, där man kan göra ett litet test och få förslag på dörrar som passar. Man kan också använda ett foto på sitt eget hus och lägga in Character-dörrarna i bilden för att se hur det skulle kunna se ut. På kampanjsajten finns också en tävling, där man kan vinna sin nya ytterdörr, samt en checklista med punkter man bör tänka på när man ska välja ytterdörr. Annonserna går i Elle Interiör, Allt i hemmet, Residence, Sköna Hem, Leva & Bo samt Vi i Villa.

Kolla in kampanjen på www.minytterdorr.se

Share